Timvikarier till hemtjänst och äldreboende

Munkedals Kommun / Undersköterskejobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal, Lysekil eller i hela Sverige

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Välfärdsförvaltningens uppgift är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Välfärdsförvaltningen består av enheten kommunal primärvård och de tre avdelningarna vård och omsorg, stöd och IFO (individ och familjeomsorg). Avdelning vård och omsorg består av enheter inom äldreboenden och hemtjänst. Avdelning stöd innefattas av socialpsykiatri och LSS-boenden. Avdelning IFO består av socialtjänst, arbetsmarknadsenhet och biståndsenhet. Kommunal primärvård innefattar rehabilitering och sjukvård i hemmet.

Vill du ha ett meningsfullt jobb där du skapar ett stort värde för människor? Vi söker dig som vill bli vår timvikarie och stötta oss i våra verksamheter.

Ett jobb inom vård och omsorg hos oss innebär att du får testa ett självständigt, ansvarsfullt och viktigt jobb. Du får erfarenhet, möjlighet att utvecklas och knyta nya kontakter för ditt fortsatta och framtida arbetsliv. Vården pågår ständigt - och du behövs!

Nu söker vi timvikarier till både särskilt boende och hemtjänsten i Munkedal, Dingle och Hedekas som vill vara en del av vår vikariepool inom Kompetens- och resurscenter.
Vi strävar efter en stark gemenskap och gott samarbete för att främja en god arbetsmiljö, där vårt fokus ligger på välmående, hälsa och trygghet för våra äldre och medarbetare.

Publiceringsdatum
2024-10-16

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att innefatta den dagliga omvårdnaden av våra brukare, som du kommer utföra med hög kvalité efter deras individuella behov och situationer som uppstår. Det ansvarsfulla arbetet består av stor delaktighet och dagliga observationer, i nära samarbete med dina kollegor för att kunna utföra insatser som bidrar till deras välmående. Du ska erbjuda stöttning till våra brukare i hygienarbete, promenader, matlagning, samt sällskap som kommer att bidra till en meningsfull vardag. Kommunikation är dessutom en stor del av ditt arbete, där du skall möta brukare och deras anhöriga på ett omtänksamt, förtroendegivande och respektfullt sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som fyllt 18 år och har ett genuint intresse för omvårdnadsarbete. Meriterande är tidigare erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. B-körkort är ett krav vid arbete inom hemtjänsten. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift, för att kunna utföra en trygg omvårdnad med hög kvalité. Din personliga lämplighet är av stor vikt för oss, där din styrka är ditt genuina människointresse och respekten för individen. Du har förmågan att vara lyhörd och se människors specifika behov och därmed kunna tillgodose dem individuellt. Vidare kommer din lyhördhet skapa förtroendefulla relationer med våra äldre/brukare, anhöriga och kollegor.

Anställningsvillkor
Arbetet innefattar dags-, kvälls- och helgarbete.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret redan vid intervjutillfället. Beställ redan nu registerutdrag 442,7 på polisens hemsida: Ramona.Tengstrom@munkedal.se|ce3482d446c0471be5a608d984225e67|33a28581027d4a36bc93c9db429a0ea1|0|0|637686105418449849|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|1000&sdata=gxYZ3SIJPpcakg68NAP3vvZDp0E90VC+eGGB6JT7xrk=&reserved=0https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/' rel='nofollow'>https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/&data=04|01|Ramona.Tengstrom@munkedal.se|ce3482d446c0471be5a608d984225e67|33a28581027d4a36bc93c9db429a0ea1|0|0|637686105418449849|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|1000&sdata=gxYZ3SIJPpcakg68NAP3vvZDp0E90VC+eGGB6JT7xrk=&reserved=0https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Tjänsten är kostnadsfri.

Vi kommer arbeta med löpande urval under hela ansökningsperioden, så skicka gärna din ansökan redan idag.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 400 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/68".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Välfärdsförvaltningen, Avdelning Vård och omsorg, Vård och äldreomsorg

Kontakt
Andreas Borg
0524-18122

Jobbnummer
8959886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Munkedals Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Munkedals Kommun: