Timvikarie till Norra skolan
Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen / Barnskötarjobb / Oskarshamn
2023-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarie till Norra skolan" (publicerad 2023-09-18) ⬅️
Visa alla barnskötarjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen i Oskarshamn Välkommen till en av landets absolut vackraste kuststräckor. Vår skärgård, med sina 5 429 öar, gör Oskarshamn till Sveriges fjärde örikaste kommun. Med havet som fond och skogen runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro.
Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Närhet, trygghet och passion kort sagt alla byggstenar för en långvarig kärlekshistoria.
Med såväl stora arbetsgivare inom industri och teknik som drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande utbildningsmöjligheter. Välkommen att
stanna i Oskarshamns kommun!
Publiceringsdatum2023-01-19ArbetsuppgifterNu söker vi dig som med engagemang och ansvarskänsla vill arbeta som timvikarie i våra verksamheter inom skola och fritidshem.
Som vikarie har du i uppgift att ge barnen och eleverna en trygg och stimulerande miljö samt stötta ordinarie personal i deras dagliga arbete. Du kommer att få jobba på olika enheter och ingå i olika arbetslag. Det är ett omväxlande, roligt och spännande uppdrag där du får möjligheten att arbeta med erfarna och duktiga pedagoger. Tillsammans stödjer ni barnen i deras utveckling och bedriver pedagogiskt arbete enligt läroplanerna.
Vikariaten kan sträcka sig från några timmar ända upp till heltid. Ibland krävs det att hoppa in med kort varsel.
Kvalifikationer Erfarenhet är önskvärt. Du ska ha fyllt 18 år. Vi ser gärna att du har utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom skola/förskola. Vi söker även dig som är student och vill arbeta vid sidan av dina studier. Vi förutsätter att du arbetar utifrån en helhetssyn på barnet/eleven med respekt för hens individuella behov.
Viktigt för oss är att du:
• har hög ansvarskänsla
• har lätt för att samarbeta med andra
• har förmåga att se vad som behöver göras
• har lätt för att strukturera och organisera
• har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider
• har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Om du blir aktuell kallas du på intervju samt får en väl genomförd introduktion gällande uppdraget. Vi rekryterar medarbetare med olika bakgrund, kunskap och kompetens för att skapa mångfald - stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erfarenhet är önskvärt
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss krävs det utdrag från polisens belastningsregister som du kan begära ut via följande länk redan innan du ansökt
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ eftersom handläggningstiden kan vara upp till 2 veckor lång. Du arbetar under sekretess och följer kommunens riktlinjer.
Vi tillämpar löpande rekrytering, så du är välkommen med din ansökan redan idag!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Läs gärna mer på
https://flyttahit.nu/ och
https://oskarshamn.com/ Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C121872".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Oskarshamns kommun (org.nr 212000-0761)
Arbetsplats Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen
Kontakt Biträdande rektor
Anna Nilsson
anna2.nilsson@oskarshamn.se 0491 - 88 000 Jobbnummer 7361474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.