Till vårt huvudkontor i Solna söker vi en driven assistansrådgiv
Särnmark Assistans AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige På avdelningen Råd & Stöd sitter våra assistansrådgivare som arbetar närmast våra kunder och deras assistentgrupper. I rollen har man ett helhetsansvar för ca 20 av Särnmarks kunder. Förenklat kan rollen beskrivas som samordnande och rådgivande. En Assistansrådgivare är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans enligt de förutsättningar som dikteras av kunden beslut om assistans och kundens egna önskemål. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, leda personalmöten, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostander som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.
I det dagliga arbetet rådger en Assistansrådgivare både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Situationerna som uppstår i olika assistanser är många. Assistansrådgivarens arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att lösa konflikter i en personalgrupp till att svara på arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkes roll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.
En Assistansrådgivare är "spindeln i nätet" i sina kunders assistanser. Detta innebär dock inte att Assistansrådgivaren förväntas besitta alla kunskaper eller utföra alla arbetsuppgifter själv. Stor del av arbetet går ut på att koppla in eller konsultera andra personer både inom och utanför Särnmark. Assistansrådgivare har till sitt förfogande personer med spetskompetens i olika frågor som rör personlig assistans.
I tjänsten ingår även en viss mängd administration. Hit hör exempelvis Särnmarks skyldighet att löpande dokumentera sin verksamhet liksom hantering av kostnander och enklare budgetering mm. Sinne för ordning och struktur är viktiga egenskaper hos en Assistansrådgivare.
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning:
• Du har förmåga att vara flexibel och förväntas kunna ta dig till Västerås för att träffa dina kunder vid behov.
• Du har gedigen erfarenhet av arbeten kopplade till funktionshinder, assistans eller dyl.
• Du har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasialnivå.
• Du har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och bygga relationer.
• Du är pedagogiskt lagd och kan förmedla och anpassa information så att ALLA förstår.
• Du är driven och prestigelös.
• Du är orädd inför utmaningar och problem; du sporras av dem.
• Du är lösningsfokuserad, du ser möjligheter istället för hinder.
• Du har stor initiativförmåga och trivs med att planera och lägga upp ditt arbete på egen hand.
• Du är ansvarfull, du håller deadlines och håller vad du lovar.
• Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö/bransch.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.
• Du brinner för människors likavärde och allas rätt till ett självständigt och värdigt liv.
Vi erbjuder dig bl.a. :
• Föräldrarvikariat från 1-15 april till och med 1 september 2019, med eventuell förlängning.
• Marknadsmässig lön.
• Möjlighet till flex under arbetstid
• Friskvård 2 500 kr/år
• En stimulerande och lärande arbetsplats som präglas av mångfald.
• Klämdagar och halvdagar
•
Publiceringsdatum2018-01-10ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och tidigare erfarenhet.
Arbetstider
Vardagar 08:00 - 17:00 (flex mellan 07:00- 09:00 samt 16:00- 18:00).
Ansökan
Rekryteringen sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under mars/april månad. Ansök med en fullständig CV och personligt brev. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Angela Ostojic på 08-505 92 066 eller
angela.ostojic@sarnmark.seAnge löneanspråk.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSärnmark Assistans AB
AdressSärnmark Assistans AB
Box 1393
17127 Solna
KontorsadressBox 1393
Jobbnummer 3894750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.