Thomson Förlag söker marknadsansvarig
Poolia / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Thomson Förlag förser Sveriges jurister med information och nyheter via internettjänster samt bokutgivning. Vi är 35 personer som sitter i ljusa lokaler i centrala Stockholm. Nu söker vi en marknadsansvarig till marknadsavdelningen för en tillsvidareanställning på heltid.
Publiceringsdatum2008-08-01ArbetsuppgifterArbetet som marknadsansvarig innebär främst att ansvara för marknadsföringen av våra juridiska internettjänster. Tillsammans med marknadschefen på Thomson Förlag kommer du att ha strategiskt ansvar för marknadsaktiviteterna och se till att vi gör rätt aktiviteter för att öka vår nyförsäljning, behålla våra befintliga kunder och stärka vårt varumärke. Arbetet utförs självständigt utifrån marknadsplanen och du kommer att ha budgetansvar. Du kommer att jobba tätt tillsammans med ett team av produktchefer, säljare, formgivare och marknadskoordinator.
Arbetet innebär att ansvara för att utveckla kampanjer, det vill säga upprätta kampanjplaner, utveckla kampanjkoncept och ansvara för genomförande och uppföljning av kampanjerna. I detta ingår att koordinera med reklambyråer och intern formgivare, tryckeri och distributionsföretag, boka annonser, kampanjuppföljning, skriva reklamtexter med mera.
Jobbet är varierande och omfattar allt från små kampanjer till större lanseringskampanjer där vi använder oss av många olika marknadskanaler. Du kommer mest att jobba med leadsgenererande webbkampanjer, det vill säga html-utskick, bannerannonser och kampanjsajter, men du kommer också att arbeta med att ta fram tryckt kampanjmaterial och med att marknadsföra olika events som exempelvis produktvisningar och kundevenemang.
Thomson och Reuters gick samman i april i år och bildade då bolaget Thomson Reuters. I höst väntar därmed ett spännande jobb med att lansera den nya grafiska profilen och en ny hemsida. Du har därmed alla möjligheter att göra avtryck i vår marknadsföring och kommer in i verksamheten i ett mycket spännande skede.
ErfarenhetDu har utbildning i marknadsföring samt ett par års erfarenhet från en marknadsavdelning. Det är meriterande om du har arbetat med konceptutveckling av kampanjer mot B2B och att du är van att tänka målgrupp och försäljning vid utformningen av nya kampanjidéer. Det är önskvärt att du har erfarenhet av budget- och resultatansvar.
Det är viktigt att du har en god språkkänsla och sinne för bild och form. Du har goda kunskaper i engelska samt i Office-paketet. Det är meriterande med kunskap i Adobe-programmen.
Vi värdesätter att du är kreativ, initiativrik, självgående, effektiv och att du är marknads- och säljfokuserad. Vi vill också att du är noggrann och kan hålla ordning på många kampanjer som löper parallellt.
FöretagetThomson gör din tid mer värdefull. Vi utvecklar verktyg och tjänster för jurister som vill göra arbetet enklare och mer effektivt. Vi samarbetar med cirka 250 av Sveriges ledande jurister och säkerställer att du har all information du behöver och alltid är först med det senaste. Verksamheten är placerad i Stockholm och Köpenhamn. Läs mer om oss på
www.thomsonforlag.se.Thomson Förlag är en del av koncernen Thomson Reuters,
www.thomsonreuters.com, som är världens ledande leverantör av intelligent information till företag och professionella med mer än 50 000 medarbetare över hela världen.
Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: STHLM112SR58M
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagPoolia
AdressPoolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm
Jobbnummer 277733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.