Think Accelerate Söker En Ny Program Manager
Helsingborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
THINK Accelerate hjälper early-stage tech startups" genom ett intensivt 12 veckors program med entreprenörer från hela världen. Vi har ett internationellt nätverk av mentorer, experter och individuell coaching, introduktioner till investerare och erbjudande värda $300,000 från b.la. Amazon, Microsoft och IBM produkter. Vi är baserade på den spännande techhubben HETCH i Helsingborg. Helsingborg är en del av Greater Copenhagen regionen och vibrerar av global innovation och ett spännande startup community.
THINK Accelerate är en del av Helsingborg stad. Som anställd på THINK rapporteras ditt arbete till näringslivsdirektören
Vi letar nu efter en program manager på 100% som kan täcka upp ett vikariat. Spännande? Ja, då fortsätter vi!
Publiceringsdatum2019-10-18ArbetsuppgifterSom program manager kommer du att syssla bland annat med följande:
• Helhetsansvar för programmet, allt ifrån administrativa uppgifter till genomförande, innan programmets start, under programmet och efter programmet.
• Coacha startups genom 1on1 möten och genom programmet
• Möjlighet att ansvara för event med ungefär 400 personer
• Jobba nära ditt team på THINK Accelerate för ett lyckat program
• Hantera relationer och koordinera med mentorer, sponsorer och investerare
• Representera THINK Accelerate i det lokala communityt
• Vara en del av det lokala startup communityt, HETCH och bygga ett starkt nätverk
• Lära och utveckla sina skills inom projektledning, event management och affärsutveckling
• Vara en nyckelperson i ett team och omgiven av talangfulla entreprenörer
• Ha friheten att styra över din egen roll och genomföra spännande idéer du har
KvalifikationerFör att lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenheter av startups eller ekosystemet. Du tycker om att jobba i team och tänka utanför boxen. Du har även erfarenhet av att leda stora event (inte nödvändigt men ett stort plus)
Vi letar efter dig som:
• Älskar tech, startups, entreprenörskap & venture capital
• Lär genom att göra
• Är otroligt organiserad och älskar att gå igenom processer och listor
• Älskar planering och att koordinera event
• Har lätt för att ta dig an ledarrollen och få saker gjorda
• Är en engagerad människokännare
• Är en problemlösare och inte en problemsökare
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, gärna så snart som möjligt., upphör: 2020-10-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C32249".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157)
Arbetsplats Helsingborgs stad, Avdelningen för näringslivs- och destinationsutveckling
Jobbnummer 4876446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.