Teknisk specialist till 2nd-line Service Desk
Sigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management MID / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management MID i Örebro,
Linköping,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1300 medarbetare i nio länder.
www.sigma.sePubliceringsdatum2011-09-30Dina arbetsuppgifterSom teknisk specialist till vår 2nd-line gruppering inom Service Desk består arbetsuppgifterna av att lösa avancerade tekniska problem och utföra visst proaktivt underhållsarbete i miljön. I rollen ingår det även att utbilda och stödja medarbetare inom 1st-line. Arbetet innebär stundtals mycket kontakt med tredje partsleverantörer, Service Managers och företagets kunder.
Din Profil:
Till denna tjänst söker vi dig som har minst 1 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst. Du ska ha goda tekniska kunskaper kring felsökning och problemlösning på:
• Windows Server 2003 och 2008
• Citrix
• Windows XP/Vista/7
• Terminal Services
• TCP/IP och Internet
Det ses som meriterande om du har kunskaper inom:
• Övervakning
• IIS
• Microsoft System Center lösningar
• Applikationsvirtualisering
• ITIL
• Nordiska språk (förutom svenska och engelska)
Vem är du?
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, är ansvarskännande och gillar utmaningar i form av problem som uppstår. Du lär dig gärna nytt och att gillar arbeta tillsammans med andra som har ett brinnande teknikintresse. Vi ser gärna att du är strukturerad och är van att planera ditt arbete samt är mycket noggrann i det du gör. Då dina arbetsuppgifter stundtals innebär ett högt tempo krävs det dessutom att du är stresstålig och flexibel. Arbetet kan medföra förskjuten arbetstid.
Arbetstider och omfattningTills vidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktWessly George, +46 706959513
FöretagSigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management MID
AdressSigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management MID
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
Jobbnummer 1043416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.