Teknisk kundsupport till Sesol
Sesol AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
2022-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk kundsupport till Sesol" (publicerad 2022-10-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sesol AB i Jönköping,
Vaggeryd,
Nässjö,
Falköping,
Gislaved eller i
hela Sverige OM SESOL AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i bland annat Kalmar, Helsingborg, Södra Stockholm, Göteborg och Örebro.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Vem är du?
Vi söker nu dig som är en problemlösare i grunden. Du är social och trivs med att hjälpa andra och supportera andra. Utöver detta är du bekväm med siffror och att göra enklare beräkningar som ingår i arbetet.
Du kommer arbeta i ett team. Detta team kommer till en början att bestå av dig och en redan befintlig medarbetare på Sesol. Ni kommer arbeta väldigt tätt, därav är det viktigt att du har en god sammarbetesförmåga. Att vara kommunikativ och service-minded är en stor del av det dagliga arbetet. Du är spindeln i nätet och ska kunna kommunicera såväl internt som externt.
Rollbeskrivning/Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att ge god support och service via telefon och mail, både internt och externt. Sammanfattningsvis kommer du att:
• Ansvara för kundsupportens telefonslinga
• Svara på kunders supportfrågor via vårt ärendehanteringssystem
• Svara på interna tekniska frågor
• Ansvara för garantiärenden
• Samordna med beställning av material för garantier till kunder
• Samordna olika avdelningar för att utföra garantier
• Följer upp kunder genom kvalitétssamtal
Krav för att söka tjänsten
• Har en teknisk utbildning inom bygg och elbranschen eller har god teknisk förståelse samt ett stort intresse av att lära sig branschen
• Har god problemlösningsförmåga
• Har god social förmåga
• Känner sig bekväm med att arbeta med siffror
• Erfarenhet inom support för it/teknik eller dylikt
• Erfarenheter inom konflikthantering och kundbemötande
Om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Omgående
Anställningsvillkor: Heltid
Välkommen in med din ansökan!
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-08-24ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSesol AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sesol AB (org.nr 559087-1355),
https://sesol.se/ Arbetsplats Sesol
Jobbnummer 6913988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.