Teknisk kompetens till vår interna IT-support
Inera AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB, Stockholm i Stockholm,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige 2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på
www.inera.se. Publiceringsdatum2022-03-16Dina arbetsuppgifterUppdraget består i första hand av att hantera ärenden av typen användarstöd och därigenom stötta Ineras medarbetare samt ansvara för att gemensam utrustning som medarbetarna använder fungerar t.ex. skrivare, konferensrumsutrustning. Exempel på arbetsuppgifter är att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärenden samt vara första kontakt när medarbetaren kontaktar IT supporten. Utöver användarsupport innebär uppdraget att hantera och ominstallera datorer och telefoner samt strukturera och genomföra olika inventeringsaktiviteter. Uppdraget kan så småningom även komma att inkludera uppgifter som rör sektionen driftåtagande och stötta sektionschef med ekonomisk uppföljning genom att t.ex. följa upp och attestera fakturor.
Kompetens och kunskapskrav
Ineras interna IT-support är en servicefunktion för många olika typer av människor och därför bör du ha en utvecklad social förmåga Du ska gilla att ge god service, vara självständig och ta egna initiativ. Vi vill att du ska vara uttalat lösningsfokuserad och brinna för din dagliga användarsupport. För uppdraget krävs ett stort tålamod och att alltid ha ett positivt bemötande oavsett ärende. Det är också ett plus om du gillar att ha struktur och tydlig dokumentation.
Du ska ha adekvat utbildning eller erfarenhet från liknande verksamhet, ha djup kunskap om IT. Du ska även kunna:
• Active Directory
• Office365 och andra IT system
• Särskilt meriterande är kännedom om Nätverk
• Unix
• Windows Server 2012-2022
• Azure
• Microsofts molntjänster
Vi kommer att läsa ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan!
Frågor om tjänsten?
• Sektionschef Karl Holmberg,
karl.holmberg@inera.se • HR-generalist, Nina Ingren,
nina.ingren@inera.se Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB, Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inera AB (org.nr 556559-4230)
Arbetsplats Inera AB, Stockholm
Jobbnummer 6443420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.