Teknisk kalkylator till Operan
Kungliga Operan AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 400 milj kr. Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ, utgör ca 560 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn.
Operans tekniska sektion består av scenavdelning, ljus- & ljud, mask & kostym, dekorateljéer, maskinavdelning och fastighetsavdelning. Tekniska sektionen leds av teknisk chef och består idag av ca. 200 medarbetare. Som en del av vår nya projektstyrda organisation söker vi nu en teknisk kalkylator som kommer placeras direkt under teknisk chef.
Som teknisk kalkylator tar du fram, beräknar och sammanställer kostnader, såsom utrustning, material, konsulter etc. för Operans produktioner och projekt. Du ansvarar för att göra mängberäkningar och kalkyler samt kostnadsberäkna såväl personal- som sakkostnader, både vid tillverkning och turnér. Du förbereder även inköp och ansvarar för samordning av tekniska sektionens upphandlingar. Du tillser att alla produktioner och projekt följs upp och utvärderas enskilt.
Du kommer ha ett nära samarbete med tekniska sektionens avdelningschefer vid budgetering av produktioner och projekt. Du har även ansvar för att kalkyler håller sig inom given budgetram varför samarbetet med Operans producenter och projektledare samt ekonomiavdelningens controllers är avgörande. Du rapporterar till teknisk chef.
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning med mycket goda ekonomiska kunskaper som har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom ex. byggbranschen. Du har mycket god numerisk analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten och har förståelse för olika formspråk. Du har mycket goda datorkunskaper och behärskar engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Actit business.
För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga och är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Vidare är du prestigelös och lyhörd samt har en hög stresstålighet.
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%, med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde 1 februari 2013 eller enligt överenskommelse. Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arbetstiden är flexibel, 40 timmar/vecka. Även kvälls- och helgarbete kan förekomma.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Kurt Blomqvist, teknisk chef, tel. 070-640 44 30.
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Mathias Buskas, personalkonsult, tel. 08-791 43 32.
Facklig kontaktperson är Calle Puentes, Teaterförbundet, tel. 070-382 66 66.
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobb. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt eftersom urval kommer att ske löpande, dock senast
30 december 2012.
Publiceringsdatum2012-12-10Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Inledande provanställning 6 månader.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-30
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobbAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKurt Blomqvist, Teknisk chef 070-640 44 30
Mathias Buskas, Personalkonsult 08-791 43 32
Facklig kontaktCalle Puentes, Ordförande Teaterförbundet 070-382 66 66
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 4333
Jobbnummer 1412815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.