Teknisk innesäljare inom automation till Frenna i Helsingborg
AB Ny Kollega i Skåne / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Ny Kollega i Skåne i Helsingborg,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.
•
Vi på Frenna är specialister på flödeskontroll och mekanisk automation för en mängd industrier och applikationer. Vår kärnaffär är utveckling och produktion av tekniska system och/eller komponenter. Våra huvudkunder är den nordiska OEM marknaden och där vi som partner tillhandahåller kundorienterade lösningar. Läs mer om oss på
www.frenna.se Är du redo att anta vår utmaning och göra ditt nästa karriärsteg som teknisk innesäljare hos oss?
Frenna växer och vi söker därför nu en driven och relationsbyggande teknisk innesäljare inom automation, som vill vara med och utveckla vår verksamhet i Helsingborg ytterligare.
Rollbeskrivning
Som innesäljare på Frenna kommer du aktivt arbeta mot våra befintliga och nya kunder framförallt från södra Sverige upp till Stockholmsområdet men även i Danmark, Norge och Finland. Våra huvudkunder är den nordiska OEM marknaden inom automation där vi som partner tillhandahåller kundorienterade lösningar. Du kommer att medverka i planerad försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter, uppsökande försäljning och mässor mm.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Ta emot samtal och hjälpa kunder per telefon
• Ta emot förfrågningar via mail samt offerera kund
• Kontakta befintliga kunder eller prospekt för att öka försäljning
• Hjälpa Sales Manager vid behov (Sales support)
• Vid behov lägga in order i företagets affärssystem (Order)
I dina bifogenheter ingår även att lämna pris till kunder vid försäljning eller offert inom ramen för företagets prissättning och rabattpolicy.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en varierande och bred tjänst som innesäljare och arbetsmiljö fylld av utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling. Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans.
Vi erbjuder fast lön samt kontinuerlig vidareutbildning inom vårt område.
Publiceringsdatum2021-08-23BakgrundDu som söker tjänsten skall ha dokumenterad säljerfarenhet från teknisk tjänsteförsäljning inom B2B, kundsupport eller från en administrativ roll. Du är tekniskt intresserad och har du även erfarenhet från liknade bransch inom industriell automation är detta ett stort plus.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en driven och serviceminded person som stimuleras av att kommunicera med kunder, du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sitt företag. Du har god ordning och struktur i dina arbetsprocesser. Det är viktigt att du är lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt.
Vi tror att du i grunden har någon form av teknisk utblidning eller tidigare erfarenhet inom teknikområdet.
Du är helt enkelt personen som brinner för det du gör samt har förmågan att skapa långsiktiga och lönsamma relationer med våra kunder!
Att använda arbetsverktyg som telefon och dator är en helt naturlig del av din vardag. Vi tror därför att du har goda kunskaper inom de olika Officeprogrammen (som t.ex. Excel), är van att arbeta i affärssystem (vi använder Garp) och i CRM-system (vi använder Lime Easy).
Självklart har du goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 30 september, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Ny Kollega i Skåne
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Ny Kollega i Skåne (org.nr 559224-1714),
https://nykollega.se/ Jobbnummer 5915892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.