Teamledare-Leverantörsreskontra

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Teknik för Sveriges säkerhet. Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet. Vår uppgift är att leverera försvarslogistik till vår viktigaste
partner Försvarsmakten. I samarbete utformar och förser vi försvaret med försvarsmateriel och tjänster. Målet är effektiv försvarslogistik -
när och där den behövs. Läs gärna mer på www.fmv.se

FMV befinner sig i en omfattande förändringsprocess och ekonomifunktionen står mitt i en långsiktig spännande utveckling med ett ökat fokus på ekonomifrågor. Ekonomistaben har det övergripande ansvaret för att säkerställa god kontroll över FMV:s ekonomi, tillgångar och medelförvaltning samt att lagar och förordningar inom det ekonomiadministrativa området följs.

Ekonomistaben ansvarar för ekonomistyrning åt myndighetens ledning innebärande att leda och genomföra processerna för ekonomisk planering, uppföljning, analys och prognos omfattande hela organisationen. Rapportering internt och externt såväl som organisationsövergripande kvalitetsäkring och presentation av data ingår i ekonomistabens ansvar.

Arbetet

Leverantörsreskontran ansvarar för att hantera inkommande leverantörsfakturor med eller utan underliggande beställning från ankomst till slutlig utbetalning, granska och utbetala reseräkningar samt utlägg. Vidare ingår sedvanliga kontroller, avstämningar och rutiner i huvudboken som har anknytning till leverantörsreskontran. Då FMV hanterar omfattande projekt i Sverige samt internationellt hanterar leverantörsreskontran även betalningar i olika valutor, index samt garantier av olika slag. Arbetet bygger på många kontakter inom FMV, men också med leverantörer både svenska och utländska. FMV omsättning är ca 20 miljarder kronor, vi hanterar ca 50 000 fakturor och 25 - 30 000 reseräkningar per år. 16 medarbetare arbetar med leverantörsreskontran.

Då vår nuvarande gruppledare går i pension söker vi nu efter en ersättare som kan driva och leda arbetet inom Leverantörsreskontran. Som gruppledare är du ansvarig för den dagliga arbetsledningen och coachningen av medarbetarna inom ansvarsområdet. Gruppledaren rapporterar till Ekonomidirektören, som har det yttersta personalansvaret, och ingår i Ekonomistabens ledning av verksamheten. I ansvarsområdet ligger också att vidareutveckla befintliga rutiner och processer samt komma med förslag på förbättringar och effektiviseringar.

FMV kommer inom de närmaste åren att implementera en elektronisk inköpsprocess vilket kommer att påverka det dagliga arbetet på leverantörsreskontran. Gruppledaren kommer att vara en nyckelperson i att omsätta dessa förändringar internt i det dagliga arbetet.

Du

Vi söker nu en person med tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra i en stor och komplex organisationsstruktur och som tidigare lett kollegor och medarbetare som chef/gruppledare eller projektledare. Du ska ha gått ekonomiskt gymnasium eller motsvarande. Du har erfarenhet av och är kunnig inom ekonomisk redovisning och förstår de ekonomiska processerna. Vidare är du väl bevandrad med de skatterättsliga regelverk som berör området. Du hanterar Excel väl och är van att arbeta i olika affärssystem som kan förekomma inom området leverantörsreskontra. Du är bekväm med att presentera ditt arbete både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektroniska inköpsprocesser, framförallt inom automatmatchning och e-fakturahantering.

Som person har du ett stort engagemang, mycket driv och ett intresse för att utveckla och förbättra ditt ansvarsområde. Du är även noggrann och ordningsam med ett strukturerat arbetssätt. För att passa i rollen ser vi att du är prestigelös, har förmågan att inspirera dina medarbetare och är duktig på att knyta kontakter i och utanför organisationen. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och har lätt för att, på ett pedagogiskt sätt, förmedla information till personer i verksamheten. Du drivs av att se resultat av ditt arbete och är en person som får jobbet gjort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Vid frågor kring rekryteringsprocessen ber vi dig kontakta rekryteringskonsult Ingrid Hammer Larses på telefon: 08-100 500.

Välkommen med din ansökan senast 2 juni.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-05-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Hammer 0736847441

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 121 27, Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2315356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: