Teamledare till vår nysatsning Campussupport IT på Karolinska Institutet

Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Vill du bidra till en förstklassig service?
IT-avdelningen vid Karolinska Institutet genomför en nysatsning på den fysiska närvaron på Campus genom att öppna två nya Servicedeskar i Solna och Flemingsberg, dit medarbetare kan komma och få på-platsen-support i nyrenoverade och fräscha lokaler.

Din roll
Du kommer att, tillsammans med gruppchef för Helpdesk, arbetsleda åtta medarbetare, fördelat på fem servicedeskar på våra två Campus i Solna och Flemingsberg. Du förväntas att självständigt planera och följa upp den dagliga verksamheten samt delta i det operativa arbetet på båda Campusen. Du kommer att vara med och bygga upp den nya gruppen och delta i rekryteringar och planering.

Du rapporterar till gruppchefen för Helpdesk, som är den som har det formella personalansvaret.

Tillsammans med Helpdesk så är Campussupporten den första kontakten in mot IT-avdelningen och du kommer spela en avgörande roll i att bygga upp en enhetlig, effektiv och professionell supportfunktion med användarperspektiv. I rollen ingår även ansvar för logistiken kring vår standardarbetsplatstjänst, vilket innefattar livscykelhantering av datorer samt tillhörande processer och rutiner.

I teamet arbetar man tätt tillsammans med övriga grupper och funktioner på IT-avdelningen i flertalet projektleveranser. Bland annat i centraliseringsprojekt, där tekniker från Campussupporten är med och introducerar nya användare till ITA:s standardarbetsplats. Du behöver vara lyhörd för användarbehov och beredd att snabbt lösa uppkomna problem. Arbetet ställer höga krav på samarbets- och kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Vem är du?
Du är en förtroendeingivande och trygg ledare med flerårig erfarenhet från en serviceverksamhet där det fysiska mötet varit en naturlig del i din vardag. Exempelvis detaljhandel, hotellverksamhet eller liknande. Du trivs i en verksamhet där du aktivt och självständigt tar ansvar för att nå uppsatta mål och coacha medarbetare för att leverera en enhetlig och professionell serviceupplevelse över hela Karolinska Institutet.

Du har ett stort teknikintresse och arbetar obehindrat i olika system som exempelvis Microsoft 365, Dynamics och Power BI. Att hantera uppkomna situationer på ett lösningsorienterat sätt utan att tumma på gällande rutiner är en självklarhet för dig. Du trivs i en varierande miljö med högt tempo i ett internationellt sammanhang där vi tillsammans verkar för en bättre hälsa för alla!

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal.

Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.

Placering: Huvudsakligen Solna, men även Flemingsberg. (Gratis personalbuss går mellan Campus Solna och Campus Flemingsberg flera gånger dagligen.)

Publiceringsdatum
2023-07-05

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad - och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "STÖD 2-1953/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karolinska Inst (org.nr 202100-2973)

Arbetsplats
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Kontakt
Oliver Phalén
08-52480000

Jobbnummer
7940138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: