Teamledare till Contact Center

Lindorff / Försäljningsjobb / Göteborg
2016-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare till Contact Center" (publicerad 2017-04-11) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Beskrivning av rollen

Vår organisation är resultatfokuserad och arbetar i högt tempo. Rollen som teamledare innebär bland annat att skapa engagemang och driv i teamet för att nå kortsiktiga och långsiktiga mål. Som teamledare har du ett utpräglat coachande förhållningssätt och har lätt för att leda i det stora och det lilla. Det är din uppgift att säkerställa att dina teammedlemmar har tydliga mål som regelbundet följs upp och att kreativa idéer lyfts.

Merparten av din arbetsdag ägnar du "på golvet" tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lindorff präglas starkt av våra grundvärderingar; Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.

Contact Center består idag av fem olika team. Nu stärker vi upp Contact Center med ytterligare en teamledare. Du kommer att ha personalansvar för ca 15 personer och rapporterar till avdelningschefen för Contact Center.

Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterad ledarerfarenhet, 2-3 år. Vi ser det som väldigt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med inkasso eller liknande verksamhet. Du trivs med att leda och utveckla både människor och affärer. Du har ett coachande förhållningssätt och är van vid att dagligen följa upp gruppens leveranser för att hela tiden säkerställa höga resultat och god kvalitet.

Som person är du driven, noggrann och resultat- och serviceorienterad. Du är en teamspelare av högsta rang och arbetar gärna i högt tempo. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Publiceringsdatum
2016-09-30

Så ansöker du
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Jens Lindeblad, Avdelningschef, 0701-90 98 51 eller Maria Elmberg, HR Business Partner, 0760-37 78 40. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 16 oktober.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3077520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: