Teamledare och kontorschef till Ekonomiavdelning i Karlskrona

Accountor AB / Redovisningsekonomjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Karlskrona, Lund, Malmö, Västervik, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.

Publiceringsdatum
2015-01-23

Dina arbetsuppgifter
Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från att leda medarbetare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus.
Du är ansvarig för den dagliga produktionen och leverans till kund av tjänsten Redovisning och Leverantörsfakturahantering. I stora drag handlar det om att ansvara för budget & resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av redovisning och reskontra tjänsten till i huvudsak Telenor i Karlskrona. Rollen är mycket viktig i organisationen och du rapporterar direkt till Head of Client Service. Det är en självständig roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen.

Ansvarsområden
•  Övergripande produktionsansvar
•  Kundansvar
•  Budget och uppföljning
•  Personalansvar

Kvalifikationer och egenskaper
Du bör ha en akademisk utbildning eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och personalledning är mest tongivande i denna rekrytering. Önskvärt är att du är kompetent i FAR, erfarenhet av koncernredovisning, redovisning för enskilda bolag och även att du är förtrogen med den nya K-lagen. Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska som arbetsspråk är ett önskemål.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
•  Modig som ledare, rak och tydlig dialog
•  Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt
•  Entusiasmerande med gott humör
•  Prestigelös, stark och stabil i dig själv

Om företaget
Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har en bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll i en händelserik miljö, ingen dag är den andra lik.
Bolaget har kontor i Karlskrona, Karlskoga, Karlstad och Stockholm.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt
Ansök gärna redan idag men senast den 15 februari 2015. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Client Service Karin Back +46 (0) 8 506 116 11 eller Teamledare Johanna Fränne +46 (0) 709 614 192.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Karlskrona
37175 Karlskrona

Kontorsadress
Karlskrona

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2139980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: