Teamledare Insatsenheten, Prisma
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Teamledare Insatsenheten, Prisma
AOV:2015:109
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Fullständig annons visas på vår hemsida
www.kristianstad.se/jobbBarn och ungdomsverksamheten är en av fem verksamheter på Arbete och välfärdsförvaltningen. Verksamheten ansvarar för barn och ungdomar som är i behov av socialtjänstens insatser. Verksamheten består av tre enheter, mottagningsenhet, myndighetsenhet och insatsenheten. Insatsenheten innefattar Bokvillan HVB, Prisma Familjecentrum samt våra HVB för ensamkommande flyktingbarn.
Vi erbjuder nu ett utvecklande och stimulerande arbete som Teamledare för 12 engagerade familjebehandlare på Prisma Familjecentrum. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en grupp av positiva, engagerade familjebehandlare. Vi har stort intresse av att utvecklas i vårt arbete och vara uppdaterade kring metoder och forskning. Här finns humor, glädje och högt i tak. Vi lägger resurser och tid på att kompetensutveckla utifrån de behov som finns i kommunen.
Har du jobbat med behandling under många år och nu känner för att ta klivet att handleda och leda behandlare i deras arbete, är du den vi söker!
Publiceringsdatum2015-10-23Dina arbetsuppgifterPå Prisma arbetar vi med Familjebehandling i Öppenvården. Vi utgår ifrån ett systemteoretiskt förhållningsätt där familjens egna resurser tas tillvara och stärks för en hållbar förändring.
Som teamledare ansvarar du för att vägleda och uppmuntra familjebehandlare samt är aktiv vid utveckling av deras individuella styrkor. Du samarbetar med Enhetschef för att kunna vara den givna arbetsgivarerepresentant som uppdraget kräver bland annat i medarbetar och lönesamtal. I befattningen ingår även att ha expertkunskap inom ansvarsområdet och relevant lagstiftning samt vara garant för att rutiner och rättsäkerhet upprätthålls.
I din roll som teamledare kommer du att delta i enhetens ledningsgrupp och medverkar i metodutveckling samt aktivt bidra till att föra verksamheten framåt.
Kvalifikation
Du som söker är socionom eller socialpedagog alternativt har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har någon form av ledarutbildning.
Mer information finns i annonsen på vår hemsida.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Åsa Olsson, Enhetschef, 044-13 22 50
För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti, Vison, 0768-82 74 51
Sista ansökningsdatum
2015-11-13
Övrig informationNär sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2494330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.