Team Lead/ Gruppledare / Service Desk på försäkringsbolag
Bravura / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-07-06FöretagetVår kund är ett av Sveriges största försäkringsbolag med huvudkontor lokaliserat i Stockholm. Organisationen erbjuder försäkringar och pensionssparande och är även ett av Sveriges främsta kapitalförvaltare.
Dina arbetsuppgifterSom Team Lead ansvarar du för att leda kundens leveransteam inom service desk på operativ nivå. Du skapar förutsättningar för att teamet ska kunna bidra till att nå kundens produktionsmål. Som team Lead kommer du ansvara för att säkerställa leverans av SPOC dvs. första kontakt för användare . Du kommer även att säkerställa att incidentprocessen följs och kommuniceras enligt riktlinjer vid kritiska incidenter. Vidare kommer du ansvara för att tillsammans med teamet arbeta med den operativa backloggen och säkerställa planering av leveransen. Det kommer vara du som ansvarar för att säkerställa att dokumentation gällande Service Desk funktionen kontinuerligt uppdateras och kommuniceras korrekt på Intranätet. Du kommer även stötta teamet i det dagliga arbetet genom att säkerställa att möten genomförs. Du kommer även ansvara för att eskalera avvikelser i enlighet med protokoll. Du kommer att ha huvudansvar för rapportering vilket innebär att du kommer ta fram prognoser gällande antal ärenden/kontakter, ta fram rapporter gällande Service Desk ärenden via Callguide och Marval samt sammanställa och presentera rapporter.
Kvalifikationer• Minst ett års erfarenhet av att arbeta som Team Leader
• Erfarenhet av att ha arbetat operativt med leveransplanering/hantering.
• Kunskap om ITIL och process-inriktat arbete
• Goda kunskaper inom officepaketet
• Erfarenhet av förändringarbete, coachande ledarrskap och projektledning är meriterande
Som person är du målinriktad, nogrann och effektiv. Du är rak i din kommunikation och besitter tydliga ledaregenskaper. Vidare motiveras du av att hjälpa andra och av att lösa problem.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJael Melzer
jael.melzer@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3594563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.