TDC rekryterar Applikationsansvarig
Experis IT Huvudkontor / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen - Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om 23,3 miljarder danska kronor och drygt 8 600 medarbetare (2014). TDC grundades i Danmark 1882. Se
www.tdc.seApplication Management ansvarar för applikationsdrift inom Nordic IT. Till vårt team söker vi nu en Applikationsansvarig för området ärendehantering (Trouble Ticket).
Som Applikationsansvarig inom Nordic IT kommer du att ansvara för applikationsdrift för en portfölj av applikationer inom området ärendehantering (Trouble Ticket). Du kommer att utgöra verksamhetens huvudkontakt inom IT avseende krav, underhåll och drift av dessa applikationer. Det är därför viktigt att du tycker det är roligt och har mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika parter.
En viktig del i ditt ansvar är också att identifiera möjligheter att utveckla och förbättra de IT-system som du ansvarar för.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• planera och följa upp applikationsdrift för den portfölj av applikationer som du ansvarar för
• detaljplanera och leverera kontinuerliga serviceförbättringar
• följa upp leveranser från 3:e parts leverantörer
• ansvara för applikationernas tekniska roadmaps
Tjänsten är placerad på vårt svenska huvudkontor i Stockholm.
Publiceringsdatum2016-03-24BakgrundFör att bli framgångsrik i rollen bör du ha några års erfarenhet av Application Management. Vi vill också att du har:
• förståelse för teknik och applikationer inom området ärendehantering (Trouble Ticket), med fördel BMC Remedy:s produktportfölj (version 8.x)
• kunskap om ITIL och tjänsteleverans inom IT
• kunskap inom SQL (queries)
• goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
• erfarenhet och/eller utbildning inom systemförvaltning
• certifiering inom ITIL
• goda kunskaper inom Linux resp. Microsoft Windows server
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ och har förmågan att knyta nya kontakter såväl som att vårda befintliga. Du bör vara strukturerad i ditt arbetssätt och gilla att arbeta resultatinriktat.
Vi erbjuder dig stora möjligheter att påverka och utveckla det sätt som TDC arbetar med Application Management. Ditt bidrag är viktigt för oss!
Ansökan och kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar TDC med Experis IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53 alt.
anki.snis@se.experis.com . Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Facklig kontaktperson
Unionen Christer Svedberg, telefon: 08-519 81248
SEKO Lars-Ove Hedman, telefon: 0708-241029
Akademikerna William R McBay, telefon: 0733-153002
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis 08-50895453
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2745492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.