Talar du danska, norska eller finska? Ta chansen att bli en del
Manpower Professional / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Renault finns representerade i 120 länder och har 126 000 anställda. Genom alliansen med Nissan har företaget positionerat sig som en av världens ledande och mest lönsamma biltillverkare. Renault fokuserar på att designa, tillverka och marknadsföra säkra och miljövänliga bilar. Företagets målsättning är att vara Europas mest lönsamma generalist biltillverkare år 2009. För att lyckas med detta kommer Renault att gå in på nya marknader, utöka sitt produktprogram, samt utveckla nya varumärken såsom Dacia och Samsung Motors, som båda ägs av Renault. Ett exempel på den höga tekniska kompetensen inom företaget är de två VM-titlarna i FIA Formula 1 World Championship 2005 och 2006.
Nu etablerar Renault ett helt nytt nordiskt huvudkontor i Kista/Stockholm som ska ansvara för verksamheten i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I samarbete med Manpower Professional söker Renault dig som vill vara med från början och bygga grunden för företagets expansion i Norden.
Publiceringsdatum2007-10-10Dina arbetsuppgifterVi söker tre helpdesk-medarbetare som arbetar mot Renaults nordiska återförsäljare.
Det övergripande målet med denna tjänst är att hjälpa alla nordiska återförsäljare med logistiken runt bilbeställning. Detta kan exempelvis vara att ge relevant information gällande deadlines och premiärer för nya bilar eller att se till att återförsäljarna kan beställa rätt volym bilar.
Ni blir återförsäljarnas första kontakt på det nordiska huvudkontoret och spelar därmed en mycket viktig roll. Ni kommer att tillhandahålla information om marknadsföring och produktinformation och informera om användandet av distributions- och informationssystemet. Som en del av distributionsavdelningen kommer ni att utveckla effektiva rutiner för att effektivisera logistikprocessen.
Vem är du?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av kundtjänst/helpdesk, administration eller annat serviceinriktat arbete alternativt är en serviceinriktad person. Har du tidigare erfarenhet från bilbranschen är detta mycket meriterande, dock inget krav.
Då denna roll innebär kontakt med nordiska återförsäljare söker vi ett team om tre personer som tillsammans kan hantera danska, norska och finska utöver svenska. Då koncernspråket är engelska behärskar ni även detta obehindrat i tal och skrift.
Er datamognad är hög.
Kontaktperson för detta jobbNi söker ovannämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att ni ansöker så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Blir ni kallade till intervju vill vi att ni förbereder ett personligt brev samt CV på engelska som ni tar med dig till mötet. För mer information om tjänsten är ni välkomna att kontakta ansvarig researcher Lisa Mååg, via telefon: 08-764 24 74, eller e-post:
lisa.maag@manpower.seAnställningstyp/arbetstiderEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
KontaktLisa Mååg
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.manpower.se/MPNet3/Content.asp?NodeRef=JOB_SHOW_CAND&Ref=SWEDEN_NORDIC&JobID=324059Sista ansökningsdag 2007-10-30
FöretagManpower Professional
• .
Mer information på
www.manpower.se/professional Jobbnummer 20853
Observera att sista ansökningsdag har passerat.