Taktisk planerare inom transport till Coop i Solna

Insitepart AB / Logistikjobb / Stockholm
2021-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Taktisk planerare inom transport till Coop i Solna" (publicerad 2022-03-11) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Insitepart AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och Coop Logistik söker nu en förändringsdriven Taktisk planerare till avdelningen Taktisk Transport med placering i Solna. Coops vision är att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel och det är Du som tillsammans med dina kollegor kan göra detta möjligt.

Publiceringsdatum
2021-12-23

Dina arbetsuppgifter
Taktisk Transport arbetar med att säkerställa att vi levererar varor till eller från butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt och med fokus på miljö och kvalitet. Vi jobbar med ständiga förbättringar för ökad effektivitet och service till lägsta kostnad. Detta arbete drivs och planeras tvärfunktionellt av Taktisk Transport.

Rollen som Taktisk planerare innebär taktisk analys och förbättringsarbete. Framtagande av leveransplaner samt strategiskt och taktiskt ansvar för processer, stöd och verktyg relaterat till detta. Leda och delta i definierade projekt men även analysera, initiera och ta fram beslutsunderlag för idéer och förslag till förändringar. Säkra genomförande och uppföljning av förändringar är andra viktiga ansvarsområden. För att lyckas måste ett mycket gott och nära samarbete ske med de olika funktionerna inom Coop Logistik- Varuflöde, Terminal och Transport. Även ett bra samarbete med externa leverantörer och transportörer är viktigt. Andra affärsområden inom Coop kan också beröras.

Du får en nyckelroll med möjlighet att påverka Coops framtida logistiklösningar och tillhör ett dynamiskt team med bred kompetens där vi stöttar, hjälper och utmanar varandra för bästa resultat - och hög trivsel!

Dina arbetsuppgifter
Framtagning av leveransplaner

Transportflödesoptimering genom kontinuerlig uppföljning, analys och utvärdering av gällande leveransplaner

Deltagande i leveransplansprojekt

Högtids- och säsongsplanering

End to end analyser av logistikflödet

Strategisk styrning av SAP TM samt övriga relaterade IT-system

Vara delaktig i utveckling av metoder och modeller för arbetssätt och leverans inom avdelningen

Driva utvecklingsinitiativ med andra affärsområden, leverantörer eller andra externa parter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid

Du som person
Strukturerad och levererar resultat med rätt kvalitet, i rätt tid

Mycket god analytisk förmåga

Stark drivkraft, har ett högt personligt ansvarstagande, är engagerad, självständig och driver initiativ för att förändra och utveckla verksamheten med förmåga att lyssna, samarbeta och leda

Nyfiken, nytänkande och har förmågan att självständigt initiera och driva aktiviteter med engagemang mot uppsatta mål på kort och lång sikt

Kommunikativ och kan förklara komplexa problem på ett pedagogiskt sätt

Är bekväm med och agerar i enlighet med våra värderingar och ser lönsamhet för Coop som mål

Anställningsvillkor
Är detta rätt utmaning för dig? Vi söker dig som har:

Akademisk examen alternativt likvärdig kunskap från arbetslivserfarenhet

Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet där erfarenhet från dagligvaruhandeln eller leverantör till densamma är starkt meriterande

Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete med dokumenterat gott resultat

Tidigare erfarenhet av transportplanering

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Mycket goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP S4, SAP TM och Route Optimizer ses som starkt meriterande

Låter detta som din nästa utmaning?
Denna rekryteringsprocess gör Coop i samarbete med Insitepart. Insitepart är en bemanning- och driftpartner inom logistik. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Vi tillämpar bakgrundskontroller i samband med rekryteringsprocessen. Vi frågor om rekryteringsprocessen är ni välkomna att kontakta Pål Wetterbrandt pal.wetterbrandt@insitepart.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Insitepart AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Insitepart AB (org.nr 559024-5048), https://insitepart.se/

Arbetsplats
Insitepart

Kontakt
Pål Wetterbrandt
0735030223

Jobbnummer
6206607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Insitepart AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Insitepart AB: