Taktisk inköpare till interimsuppdrag på Bravikens Pappersbruk

OnepartnerGroup Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Vill du arbeta med inköp av material och tjänster samt andra avtalsförhandlingar? Är du ansvarstagande och vill arbeta i en högteknologisk och prestigelös organisation? Då har vi en spännande utmaning för dig. Inköpsavdelningen på Braviken står inför ett utvecklingsskede och söker nu en taktisk inköpare för ett interimsuppdrag med start omgående fram till slutet på augusti.

Om kundföretaget
Bravikens pappersbruk utanför Norrköping ingår i Holmen Paper och är ett av världens mest produktionseffektiva pappersbruk med ca 400 engagerade medarbetare. Med avancerad teknik förädlar Braviken den svenska skogen till innovativa specialpapper som bland annat används till magasin, böcker och direktreklam. I skogen växer framtiden. Väx med oss!

Publiceringsdatum
2019-04-10

Arbetsuppgifter
Som taktisk inköpare kommer du att arbeta tillsammans med en senior taktisk inköpare och sektionschefen för inköp & förråd. Tillsammans bidrar teamet till verksamhetens utveckling genom att säkerställa kostnadseffektiva inköp av material, maskiner, tjänster och kommersiell projektledning i investeringsprojekt.

Som taktisk inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ansvara för inköp av material och tjänster samt andra avtalsförhandlingar. Detta innebär utarbetande av inköpsstrategier, samt upphandling och tecknande av alla kommersiella avtal. Du säkerställer även att det som avtalas realiseras i praktiken genom återkoppling till leverantörer och användare. I tjänsten ingår även att delta i koncerngemensamma projekt där arbetet bedrivs i tvärfunktionella team.

Inköpsverksamhetens mål är att medverka till Bravikens lönsamhet på såväl kort som lång sikt, bland annat genom totalkostnadsfokus, leverantörsutveckling och konkurrensutsättning. Kontinuerliga förbättringsaktiviteter kommer också vara en del av vår vardag.

Profil
Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom teknik, ekonomi, inköp eller annan relevant utbildning. Du kan också ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Branschkunskap är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt förmåga att enkelt hantera IT-verktyg och bearbeta stora informationsflöden. Vi ser gärna sökande med erfarenhet från arbete inom produktion och/eller utvecklingsarbete. Du drivs av att optimera affärer för att på bästa sätt bidra till verksamhetens lönsamhet.

Då arbetet som inköpare bygger på mycket kontakter, både internt och externt, ser vi gärna att du trivs i en arbetsmiljö där du samarbetar med många olika aktörer och ser det som naturligt att knyta nya kontakter och bygga relationer. För att lyckas i rollen tror vi att du är van att arbeta självständigt, strukturerad och är trygg i att fatta beslut.

Företaget
Vi erbjuder dig:

Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete i en prestigelös organisation med hög teamkänsla. Inom Holmen arbetar vi tillsammans för att nå framgång, viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig.

Hos oss inom Holmen får du det bästa av två världar. Lokalt har vi platta organisationer med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Det gör det lätt att nå fram med idéer till rätt person. Alla goda tankar och förslag både uppmuntras och välkomnas. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.

Tjänsten avser ett interimsuppdrag med start omgående fram till augusti - 2019. Placering på Bravikens Pappersbruk utanför Norrköping.

Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Holmen Paper AB med OnePartnerGroup. Intervjuer sker löpande. Läs mer och ansök tjänsten på www.onepartnergroup.se senast den 24 april. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Stefan Johansson, senior rekryteringskonsult på 0706 - 58 59 45, eller rekryteringskonsult Isabelle Collin på 0737 - 45 55 17.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 9503
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Johansson stefan.johansson@onepartnergroup.se

Företag
OnepartnerGroup Östergötland AB

Adress
OnepartnerGroup Östergötland AB
Kungsvägen 37
59551 Mjölby

Kontorsadress
Kungsvägen 37

Jobbnummer
4725034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnepartnerGroup Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB: