Supporttekniker/Windows Remotetekniker/Servicedesk/IT-support

Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Östersund, Umeå, Sandviken, Ludvika, Fagersta eller i hela Sverige

Är du en IT-engagerad person som har viss erfarenhet inom området och är på jakt efter nästa utmanande uppdrag? Modis söker nu efter tio stycken supporttekniker för kunds räkning och tjänsten är placerad i Östersund. Detta är en utmanande och bred roll som ger gedigen erfarenhet inom IT-support. Urvalet sker löpande så ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2019-10-04

Om tjänsten
Du sitter i ett större team och tar emot inkommande samtal via telefon och mail. Telefonen tillsammans med dator är dina största arbetsredskap. Du tar emot inkommande samtal från aktörer som har olika IT-relaterade problem. Komplexiteten på ärendena varierar men det kan beröra bl.a. VPN-problem, användar- och lösenordshantering, Windows problem samt frågor, Active Directory, Microsoft Office mm. Vid startdatum kommer du få en utbildning och till ditt förfogande kommer du även ha en kunskapsdatabas där du kan leta efter diverse artiklar som har svar på de flesta problemen som användarna kan ringa in med. Under utbildningarna kan eventuella resor förekomma. Rollen är förlagd under skiftgång.

Vem är du?

Den primära punken är att du har ett stort och genuint intresse för IT och service. Du har goda tekniska kunskaper och mycket hög servicekänsla. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska mycket väl då inkommande samtal från kunder kan ske på båda språken. Du besitter gymnasiekompetens med inriktning IT och/eller har gärna minst ett års erfarenhet inom liknande roller. Som person är du duktig på att kommunicera och du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt. Har du erfarenhet inom Windows operativsystem, Network, Exchange, Citrix, Office 365 eller Microsoft Office så ses detta som mycket meriterande. Det är dessutom meriterande med körkort. Du är en hjälpsam person med stort intresse för problemlösning och att uppnå en bra upplevelse för kunden. Detta är en utmanande roll som ger gediget med erfarenhet så är du en engagerad, entusiastisk och glad person så kommer du trivas mycket väl i rollen!

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårt formulär på vår hemsida.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@modis.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Modis Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Modis Sweden AB (org.nr 556694-0044), http://www.modis.se/

Jobbnummer
4878881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Modis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Modis Sweden AB: