Supporttekniker till Service Desk hos AddPro

Addpro / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Addpro i Malmö, Kristianstad, Göteborg, Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Nu söker vi efter en ny problemlösare till teamet i vår Service Desk som oberoende av tid på dygnet gillar att lösa problem och som vill accelerera sin IT-kompetens både på bredden och på djupet. Framförallt vill du arbeta på ett framgångsrikt företag med en stark kultur som präglas av prestigelöst lagarbete, hög kompetens och där alla kan påverka. Välkommen till AddPro!

Din roll

Som supporttekniker / Service Desk Analyst hos AddPro gör du verklig skillnad för våra kunder där du med din kompetens och lösningsförmåga tar bort kundens hinder för att de ska kunna vara framgångsrika i sitt arbete.

Andreas jobbar sedan 3 år som supporttekniker hos AddPro och han säger:"Vi har mycket frihet under ansvar i service desk och vi harmöjlighet att djupdyka oss i felsökningen för att kunnalösa saker själva och på så vis hela tiden lära oss väldigt mycket. Jag uppskattar verkligen att vi själva kan driva problemlösningen av ärenden, så långt som man känner sig bekväm med. Om vi inte lyckas lösa problemet så finns det öppna vägar hela tiden till kollegor och alla hjälper till, helt prestigelöst och alltid engagerat".

Via telefon, mail och fjärrstyrning löser du inkommande ärenden från slutanvändare där du får användning för din naturliga pedagogik, höga servicegrad och kreativa förmåga att angripa problem. Du är kundens första kontaktperson och ger support på bland annat klienter, applikationer, server och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, installation av program samt hanterar kommunikationsproblem. Låter det som en varierad roll? Vi törs lova att din utveckling definitivt kommer att ta fart då du kommer i kontakt med ett stort antal av AddPros lösningar och kunder.

AddPros kunder värdesätter högt att vi finns tillgängliga för dem dygnet runt med professionell support. Som Service Desk Analyst ingår du i ett team som arbetar i tre skift 24/7 där även helgarbete förekommer.

Teknisk kompetens

Det vi vet om dig är att du har en grundläggande IT-kompetens med koll på klienter och IT-infrastruktur. Vad vi däremot är nyfikna på är hur du har utvecklat din kompetens. Kanske har du redan arbetat i en IT-supportroll eller gått en eftergymnasial IT-utbildning? Eller så har IT varit ett stort intresse under lång tid där du labbat hemma och agerat oavlönad support till familj och vänner?

I din supportroll hanterar du många skilda frågor från våra kunder och med din drivkraft och snabba inlärningsförmåga kommer du snart att göra skillnad. För att "hit the ground running" är du behjälpt av att ha kännedom om bland annat Windows, grundläggande serverkunskap, Office 365, Active Directory och VPN.

Vi har både svenska och internationella kunder som kontaktar vår Service Desk vilket förutsätter att du talar såväl svenska som engelska obehindrat.

Det här tror vi om dig

Din drivkraft är att hjälpa till och göra skillnad i vardagen för någon annan och till din hjälp har du din pedagogik och kommunikativa förmåga. Din nyfikenhet och kreativitet gör dig till en vass problemlösare och du är lika bekväm med att felsöka på Google som att be och erbjuda en kollega om hjälp. Du är även vass på att behålla helhetssyn över flera parallella ärenden och trivs med ett individuellt arbete där du och teamet litar på varandras kompetenser och ansvarstagande.

Vi på AddPro

AddPro är idag en av marknadsledarna inom cloud- och applikationsintegration med snart 300 medarbetare totalt och med en service desk på 13 medarbetare i Malmö och 15 i Stockholm.Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss ges du möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och framgångsrika kundprojekt.Det som förenar oss på AddPro är att vi alltid ställer upp för varandra och tar eget ansvar under frihet. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Dessutom vill vi ha roligt under tiden och skratten ligger lika nära som Emporias köpcenter. Vi gör det med passion eller inte alls!

Är du vår nya kollega?

Varmt välkommen med din ansökan. Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Sara Byrlind, sara.byrlind@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdatum är 2019-06-18 men vi rekommenderar dig att ansöka snarast då vi utvärderar kandidater löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: supporttekniker / service desk / servicedesk / support / 1st line / first line / support / IT / nätverk / server / klient / Windows / AddPro / Hyllie / Malmö

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-05-23

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Byrlind

Företag
AddPro

Adress
AddPro
Arenagatan 8B
21533 Malmö

Kontorsadress
Arenagatan 8B, Malmö

Jobbnummer
4805099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Addpro

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Addpro: