Supporttekniker till centralt beläget IT-konsultbolag
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige 1st line support
Uppdragsbeskrivning:
Dfind IT söker för kunds räkning en serviceinriktad supporttekniker till ett centralt beläget IT-konsultbolag i Göteborg. Vår kund ger sina anställda möjlighet till ständig utveckling. Här arbetar man i ett klimat som inspirerar till att söka ny kunskap och nya insikter. Företagets gemensamma vilja att förändra både sig själva och sina kunder märks i lokalerna - det är roligt, drivet och målinriktat. Man delar erfarenheter och erbjuder hjälp, i en inkluderande atmosfär där personen är viktig, men teamet är ännu viktigare. Med 1 700 konsulter i 5 länder blir man som anställd medlem i en familjär och dynamisk grupp.
Som supporttekniker kommer du att bemanna Service desk för att ge snabb och effektiv användarsupport i ett team av 5 personer. Ärendena kommer in via telefon, mail och kundens ärendehanteringssystem men kan även innebära direktkontakt med användarna. De flesta inkomma ärenden förväntas lösas av supportpersonalen direkt, utan att skickas vidare till högre instans, vilket ger de anställda möjligheten att även utföra djupare felsökning. Med andra ord har man en bred behörighet och kan utvecklas i sin roll. Fokus ligger på mjukvarusupport av Windowsmiljöer. Vanliga ärenden som inkommer är användarbehörigheter och beställningar samt felsökning och problemlösning av renodlade klientärenden. Även telefoniadministration ingår i rollen.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid som konsult med möjlighet till direktrekrytering hos kund därefter
Sista dag att ansöka är 2017-11-18
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information:
tova.dahlgren@dfind.seKvalifikationer:
• Tidigare supporterfarenhet och vana vid teknisk felsökning
• Telefonvana
• Windows 8/10
• Office 365
• Microsoft Exchange
• AD
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem är meriterande
• Utbildning inom IT är meriterande
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas och trivas i rollen som IT-supporttekniker tror vi att du är serviceinriktad, och engagerad, samt tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, har förmåga att prioritera och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare lägger vi stor vikt på att du både är självgående och har förmågan att samarbeta med andra i lag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-10-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 201089992
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTova Dahlgren
tova.dahlgren@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG
Jobbnummer 3755035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.