Supporttekniker som vill bidra till ett hållbart resande

Hogia Service AB / Supportteknikerjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för teknik och vill arbeta med integrationer, installationer och felsökning i komplexa system? Vill du göra skillnad och vara en del av vårt arbete för ett mer hållbart resande? Då är det dig vi söker!

Hogia Public Transport Systems AB, en del av Hogia-gruppen, är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken i Norden och har en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska och komplexa system inom kollektivtrafiken.

Vi levererar trafik- och resenärsledningssystem till både operatör och trafikhuvudmän. Visste du att det varje år genomförs 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden med reseinformation från Hogias system? Det är något vi är väldigt stolta över och vi fortsätter att aktivt driva utvecklingen framåt i nära samarbete med våra kunder. Nu söker vi en kollega som vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Välkommen till ett team med god gemenskap och hög kompetens. Vi erbjuder en omväxlande, självständig och ansvarsfull roll med stora personliga utvecklingsmöjligheter i Hogia-gruppen.

Publiceringsdatum
2024-01-04

Om tjänsten
Som supporttekniker hjälper du våra kunder att hålla verksamhetskritiska system tillgängliga. Det sker både genom automatisk övervakning och i dialog med kund. Vårt system PubTrans består av Centralsystemen Base och DaRT, system för planerad tidtabellsinformation, realtidsinformation och avvikelseinformation. Till dessa har vi ett flertal kringsystem som bland annat Störningshantering och Trafikledning. Du kommer att arbeta med felsökning kopplat till databaser och integrationer samt även med uppgifter som installationer och uppgraderingar. Vi jobbar i team med både eget och gemensamt tekniskt kundansvar för en eller flera kunder, vilket innebär att du på sikt kommer att hålla i återkommande driftsmöten. Beredskap kan också bli aktuellt när du har lärt dig systemen. Andra arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis utbildnings- och driftsättningsuppdrag. Det är med andra ord en bred och varierande roll där den ena dagen inte är den andra lik.

Hos oss kommer du dagligen utmanas av teknisk komplexitet och det finns mycket att lära. Det är en av anledningarna till att vi tycker att vårt arbete är så roligt! Vi har få men stora kunder som vi har kontinuerlig dialog med. Samarbete och att vi delar med oss av vår kunskap är viktigt för oss. Du kommer att arbeta nära dina sex kollegor samt även med med utvecklare, produktägare och produktspecialister i vårt produktutvecklingsbolag. Externt kommer du att ha kontakt med partners och kundernas IT-organisationer samt med användare som exempelvis trafikledare.

Är du vår nya kollega?

Din nyfikenhet för teknik och din förmåga att skapa goda kundrelationer är avgörande för att lyckas i denna roll. Vi tror att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning, kanske är du systemvetare, nätverks- eller driftstekniker alternativt mjukvaruutvecklare? Du får gärna ha erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete och har du dessutom erfarenhet av detta inom kollektivtrafik, eller annat transportområde, är det mycket meriterande.

Du trivs med att ta ansvar och värnar om en god kundrelation. Hos oss kan prioriteringsordningar skifta snabbt och då kommer egenskaper som flexibilitet och ett lösningsorienterat sätt väl till pass. Då vi har kunder i Norden och UK behöver du kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är ett stort plus om du har kunskaper i Microsoft SQL Server, Windows Operativsystem och har nätverkskunskaper.

Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan! Har du frågor eller funderingar? Kontakta Jenny Cedervall för mer information 0303-666 16.





Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Arbetsplats
Hogia Public Transport Systems AB

Kontakt
Jenny Cedervall, Talent Acquisition Manager
0303-66616

Jobbnummer
8369683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: