Supporttekniker med leverantörskontakt
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av olika typer av klientsupport och är nu intresserad av att bredda din kompetens? Skulle du trivas i en kommunikativ och ansvarsfull roll där du bland annat får jobba med operativa IT-inköp och kravspecificering? Är du lyhörd, serviceinriktad och noggrann? Då kan det här vara det perfekta uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2013-06-13BeskrivningPerido söker en supporttekniker i en bred roll till vår kund, en stor medieoperatör med tjänster inom bland annat tv och datakom. Rätt person för tjänsten välkomnas till ett dynamiskt, kreativt och trivsamt arbetsklimat med gott om utrymme för vidareutveckling. Vikariatet är inledningsvis på 12 månader och är placerat på ett nybyggt och fräscht kontor i naturnära kvarter centralt i Stockholm.
I denna tjänst kommer du att jobba i en stor och komplex miljö. Din kunskap om olika fabrikat, datorprodukter och kompatibilitet i kombination med din kännedom kring mjukvarulicenser är här mycket värdefull då du ansvarar för teknikval samt sköter kontakt med leverantörer av hård och mjukvara. Du fungerar som en bred generalist i samarbete med företagets specialister och följa hela produktcykeln från teknikval till inköp och installation.
Dessutom kommer du att driva incident- och problemärenden samt identifiera och minimera återkommande problem innan de skapar driftstörningar. Eftersom du kommer att ha en hel del kontakter med kollegor i Skandinavien är det viktigt att du är en social person som har lätt för att kommunicera kring problem och lösningar på svenska som engelska. Vidare tror vi att du som söker den här tjänsten är lyhörd, noggrann och serviceinriktad. Låter detta som möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobb• IT-teknisk utbildning
• Några års erfarenhet av klientsupport
• God kännedom om olika fabrikat/datorprodukter/kompatibilitet
• God kännedom om olika former av mjukvarulicenser
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Registerkontroll genomför i samband med anställning.
Tjänstens omfattning och tillträdeTillträde så snart som möjligt (kan även fungera med start efter sommaren). Tillsvidare, heltid, månadslön.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 8906DB i ämnesraden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb8906DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se , urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 8906DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1582503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.