Supporttekniker med högt driv

Basset AB / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Basset AB i Sundbyberg

Publiceringsdatum
2013-08-08

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du inom gruppen Services som ansvarar för support och aftersales. Services är en viktig och central funktion i Bassets organisation. Nu söker vi en supporttekniker inom telekom området. Arbetet som supporttekniker innebär avancerad felsökning via klientapplikationer och direkt i databas av våra egenutvecklade system. Du kommer att göra djupa analyser/korrigeringar i systemkonfigurering. Systemen är utvecklade och körs i Windows server miljö, databasen är SQL server.

Du kommer att jobba i vårt egna ärendehanteringssystem, där den mesta av kommunikationen med kunderna sker. Det är viktigt att du tar stort individuellt ansvar och bygger goda relationer med våra kunder som är spridda över hela världen. Arbetsspråk, både i tal och skrift, är normalt engelska. Det kan eventuellt bli aktuellt med resor för utbildning och konsulting ute hos kund.

UTVECKLINGSMÖJLIGHETER
Vi söker dig som längtar efter utmaningar och ett jobb som är utvecklande, varierande och ansvarsfullt. Arbetet medför stor möjlighet att utvecklas inom IT- och telekom/energibranscherna samt möjlighet till en vidare karriär inom företaget om det visar sig att du har det rätta drivet och engagemanget.

ERFARENHETS- OCH KUNSKAPSKRAV
Du har ett brinnande tekniskt intresse för både hårdvara och mjukvara. Du har mycket goda kunskaper i Microsofts kärnprodukter inklusive Windows server och MS SQLServer. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT och erfarenhet av teknisk support. Det är en fördel om du arbetat inom telekombranschen, men det är inte ett krav. Du behöver ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift, kunskaper i spanska är meriterande.

Vi tror att du är utbildad inom IT, och har en eftergymnasial utbildning med IT/telekom/teknisk inriktning. Även du som inte har akademisk examen kan vara intressant om du i övrigt uppfyller kravprofilen. Framförallt är det din sociala förmåga och din mentala inställning till att ge förstklassig teknisk support som värderas högst.

PERSONLIGA EGENSKAPER
• Tekniskt driven
• Utåtriktad
• Duktig problemlösare, kundfokuserad
• Noggrann, ansvarstagande
• Självgående och ödmjuk inför andras prestationer
• Innovativ och kreativ, drivs av att lära dig mer

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde per omgående eller enligt överenskommelse. Utöver marknadsmässig lön, har vi även ett generöst tjänstepensionsavtal med sjukförsäkring, friskvårdsbidrag och rikskuponger. Organisationen är platt och kännetecknas av flexibilitet, snabbrörlighet och samarbete.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan så fort som möjligt då vi kommer att intervjua löpande. Ansökan skickas till ansokan@basset.se . Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Om du har frågor om tjänsten nås rekryterande chef, Ulf Hallerth, på ulf.hallerth@basset.se , 070-449 54 47.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@basset.se

Kontakt
Ulf Hallerth, Rekryterande chef 070-449 54 47 ansokan@basset.se

Företag
Basset AB

Adress
Basset AB
17223 SUNDBYBERG

Kontorsadress
Löfströms Allé 6 C

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-562 676 20
E-postadress: ansokan@basset.se

Jobbnummer
1620975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Basset AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Basset AB: