Supportspecialist till Beställning & Åtkomst

Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst i Mölndal, Vänersborg eller i hela Sverige

Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.

Vi är 540 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på www.vgregion.se/it

Ditt uppdrag

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

- Vara kundens första kontaktväg in till VGR IT.
- Vara första linje support där vi svarar på frågor gällande rådgivning inför beställningar av behörigheter, IT och telefoniprodukter.
- Administrera behörigheter för administrativa och vårdrelaterade system inom VGR.
- Administrera spärr och logg i journalsystem i enlighet med Patientdatalagen.
- Administrera beställningar av IT och telefoniprodukter.
- Kontrollera och bedöma att ansökningsuppgifter följer uppsatt regelverk inom VGR för Behörighetsansökan.
- Ta emot, registrera och avsluta ärenden gällande beställningar och behörigheter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här: http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Vilka kvalifikationer ska du ha?
Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och kunna hantera kundkontakter professionellt samt hantera många kontakter och ärenden samtidigt. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och sätter kunden i första rummet. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi vill att du som söker har god erfarenhet av administrativa uppgifter i en större organisation.

Du ska ha gymnasieutbildning och goda datorkunskaper samt erfarenhet av arbete inom supportområdet. Du ska vara van att hantera kund via olika kanaler som telefoni, ärendehanteringssystem, email och liknande kanaler.

Vi ser att det är meriterande om du har:
Verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård eller erfarenhet och kunskap av vårdsystem. Det är meriterande om du har erfarenhet och kompetens om regionens gemensamma system och tidigare erfarenhet av liknande arbete. Likaså kunskap om patientdatalagen, samt god kännedom om sjukvården inom VGR. Meriterande är också om du har en teknisk kompetens i grunden samt kunskaper om LEAN och ITIL.

Vem är du?
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål och delar med dig av din kunskap till övriga medlemmar i teamet.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Publiceringsdatum
2017-09-26

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6516
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arild Sundberg, Enhetschef 076-8057947
Ulla Bengtström Roos, Teamledare 070-0822184
Jonas Thörling, Teamledare 076-138 23 88

Företag
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst

Adress
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
3718691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Beställning&Åtkomst: