Supportmedarbetare till SchoolSoft

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-01-24


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du social, driven och strävar efter att ge god service? Vill du vara med på resan att stärka den svenska skolan? Vi söker dig som har erfarenhet av skolväsendet och vill arbeta i en bred roll hos expansiva SchoolSoft. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2025-01-24

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SchoolSoft.

Om företaget
SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus. Företaget har funnits sedan 2003 och deras produkter används idag av cirka 2300 skolor med cirka 1 100 000 användare. SchoolSoft sköter även drift och underhåll åt kunderna. De erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.
I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som supportmedarbetare hos SchoolSoft.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supportmedarbetare får du möjlighet att arbeta brett i en tredelad roll, där huvudfokus ligger på supportärenden för SchoolSofts kunder. Utöver supportärenden håller du även i utbildningar för skolpersonal samt till viss del implementering av nya kunder. Du lägger ungefär 70% av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och implementering. Supportärendena hanteras både via telefon- och mejlkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Utbildningarna för SchoolSofts kunder sker oftast i grupp där deltagarna primärt är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Implementering syftar på att du i en uppstartsfas är kundens primära kontakt där du ansvarar för att sätta upp systemet och läser in data.
• Ta emot ärenden via telefon och mejl
• Agera tekniskt stöd och guida kunderna till en lösning
• Till viss del även hålla i utbildningar för skolpersonal och implementering av nya kunder

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Arbetserfarenhet från det svenska skolväsendet
* Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
• Meriterande med erfarenhet av SchoolSoft eller liknande system
• Meriterande med systemerfarenhet av skoladministration, exempelvis från en roll som skoladministratör, skolledare eller annan central roll inom skolan
• Meriterande med erfarenhet av projektledning, med fördel av projektimplementering
För att trivas i rollen är du en person med ett högt driv och en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och anpassar dig efter användaren. Att samarbete är inga konstigheter för dig, du tycker om att arbeta i team där ni hjälps åt med arbetet. Du trivs i en varierande arbetsmiljö och kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ. Vidare har du en god problemlösningsförmåga där du kan dra slutsatser för att effektivt driva ditt arbete framåt.

Övrig information
Start:Enligt överenskommelsePlats:Centrala StockholmLön:Enligt överenskommelseFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna härÄr du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information härHar du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.seeller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
9122574

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: