Supportmedarbetare till IT-företag

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Är du service- och lösningsorienterad? Har du erfarenheter av att arbeta med IT-support? Då är tjänsten som supportmedarbetare hos vår kund något för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-26

Om tjänsten
Som supportmedarbetare hos vår kund ansvarar du främst för att ge avtalskunder bästa möjliga support i vår kunds affärssystem på ett serviceorienterat och professionellt vis. Du ingår i ett team med andra supporttekniker som tillsammans arbetar för kundernas bästa.

I din roll som supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Telefonsupport
• Kundservice

Ärenden som hanteras varierar i karaktär och kan handla om både teknik- och ekonomirelaterade frågor. Dina arbetsverktyg är telefon och dator. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och följs upp tills de är lösta.

Supportavdelningen tar även emot beställningar och förändringsönskemål.

Du arbetar heltid enligt schema där helgarbete förekommer.

Om dig
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, kundservice och IT-system. Du har en utbildning inom IT eller likvärdig erfarenhet. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

Som person är du vänlig och lugn, gärna med en analytisk förmåga. Du förmedlar engagemang och har en god förmåga att driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor samt för att organisera upp ditt arbete. Din förmåga att kommunicera och prioritera kommer att hjälpa dig att leverera ett gott resultat.

Viktigt för tjänsten är:
• prioriterings- och kommunikationsförmåga
• problemlösningsförmåga
• struktur
• servicekänsla

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som supportmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning i augusti enligt överenskommelse. Till att börja med är uppdraget på sex månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns goda möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start i augusti enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Liljebo via 0920-271070 eller sofia.liljebo@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supportmedarbetare, Supporttekniker, Supportkonsult, Support, Helpdesk, IT, Teknik, Kundservice, Kundsupport, Luleå, Adecco.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-25
Ange följande referens när du ansöker: ref-26819
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Liljebo sofia.liljebo@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 4

Jobbnummer
4222411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: