Supply Chain Manager till Orthex

Flodin Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Tingsryd
2021-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Manager till Orthex" (publicerad 2022-01-20) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flodin Rekrytering & Bemanning AB i Tingsryd, Växjö, Karlskrona, Ljungby, Kalmar eller i hela Sverige

Supply Chain Manager

Orthex siktar på att bli nummer ett i Europa inom hemförvaring vilket innefattar en kraftig expansion på den europeiska marknaden. I takt med denna tillväxt kommer den totala exportvolymen och komplexiteten att öka med fler och större kunder i Europa. För att lyckas är vi bland annat beroende av en flexibel, kvalitativ och effektiv Supply Chain och därför söker vi nu en Supply Chain Manager till Tingsryd.

Vill du vara med på vår spännande och starka tillväxtresa?

Rollen som SCM är ny och omfattar prognos & kapacitetsplanering, inköp samt logistik, du kommer att leda och utveckla arbetet inom Supply Chain.
Avdelningen består av totalt 48 medarbetare varav 10 personer rapporterar direkt till SCM.
Som SCM ingår du i Orthex lokala ledningsgrupp och du är direkt underställd Operations Director.

Ansvar
Sales & Operations Planning
• Ansvar för processen och prognosverktyg
• Sammanställning av försäljningsprognos
• Kapacitetsbehov
• Lageroptimering

Inköp
• Ansvar för inköpsfunktionen
• Vidareutveckling av inköpsprocessen i samarbete med strategiskt inköp inom koncernen

Logistik
• Lager i Tingsryd inklusive "orderplock" ("centrallager" för skandinaviska kunder och Export)
• Externt lager i Europa (3PL Tyskland)
• Spedition och transportplanering
• Externt/internt logistikflöde
• Transportupphandling och avtal
• Logistikutveckling


Publiceringsdatum
2021-12-28

Kvalifikationer
Vi är på jakt efter dig med en akademisk examen, gärna inom logistik, Supply Chain, industriell ekonomi eller ekonomi. Vidare har du minst 10 års erfarenhet inom Supply Chain, varav minst 5 år i chefsbefattning.
För att matcha rollen krävs erfarenhet av global/internationell logistik & distribution och/eller strategiskt inköp och/eller sälj- och verksamhetsplanering.

Vår tillväxtresa ställer stora krav på ledarskapet därför vill vi att du har goda ledarerfarenheter från operativt arbete, gärna inom lager och distribution.
Du har goda kunskaper i M3 och SO99+, eller motsvarande affärs och prognossystem.

Om dig
Brinner du för kommunikation, samarbete och utveckling? Är du en tydlig, social och nyfiken person? Då tror vi att du har rätt förutsättningar för att lyckas i tjänsten.
Vidare har du ett strategiskt tänk på en hög nivå där du med ditt helikopterperspektiv alltid ligger steget före. Givetvis ska du ha ett starkt kundfokus och du vet hur man får nöjda kunder, det är målet.

Vi erbjuder
En ny och spännande roll i ett framgångsrikt och växande företag med egna produkter och starka varumärken där hållbarhet står i fokus. Arbetet är självständigt och utvecklande och det ges stora möjligheter att påverka innehållet i tjänsten och utformningen av relevanta processer. Rollen är utmanande och varierande med många kontaktytor.
Vi kan med stolthet säga att vi erbjuder en attraktiv roll som Supply Chain Manager i ett företag som är en stabil och trygg arbetsgivare!

Om företaget
Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden. Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år.

Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården).

För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på över 76 miljoner euro. Orthex börsintroducerades på Nasdaq 2021.
Läs mer: www.orthexgroup.com .

I denna rekrytering har Orthex Sweden i Tingsryd valt att samarbeta med Flodin.

Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning - och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se

För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33.

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.

Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flodin Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flodin Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 559022-7848)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Flodin
073-3255233

Jobbnummer
6214014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flodin Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flodin Rekrytering & Bemanning AB: