Supply Chain Manager

Logent AB / Ekonomichefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-12

Om tjänsten
Till rollen som Supply Chain Manager hos AJ Produkter söker vi nu en driven och självgående person som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling. Tjänsten är ett vikariat under 1 års tid med start januari 2017, men med chans till förlängning då Logent växer och nya positioner finns tillgängliga löpande. Som Supply Chain Manager på AJ Produkter är du den som leder arbetet inom Supply Chain-funktionen, både vad gäller att säkerställa den dagliga driften och planeringen framåt samt den som driver olika utvecklingsprojekt kopplade till företagets försörjningskedja. Tjänsten är i huvudsak på taktisk nivå men med inslag av både strategiskt och operativt arbete.
Stationeringsort är huvudkontoret i Halmstad.

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Företaget
I 40 år har AJ Produkter levererat inredning till kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten - att vara ett ledande katalogföretag som erbjuder förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat till din dörr precis när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via ett samtal till någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supply Chain Manager på AJ Produkter kommer du att arbeta med företagets interna och externa logistik samt företagets lager och lagerstyrning. Till funktionen hör både tjänstemän som arbetar med operativt inköp, leveransplanering av projektorder, transporter och transportplanering, och även all lagerpersonal där arbetsledare hjälper till med den dagliga planeringen och styrningen ute på lagret. Din främsta uppgift blir att leda och stödja dessa personer i deras dagliga arbete. Du kommer även att sitta med i företagets ledningsgrupp och du rapporterar till vice VD.
Du kommer att ansvara för drift och planering av lagerverksamheten över året. Vi ser där att prognostisering av arbetsbelastning på godsmottagning och plock samt där tillhörande bemanningsplanering kommer att vara en viktig del framöver för att vi ska kunna hantera vår tillväxt på ett effektivt och tillfredsställande sätt.
Ett annat fokusområde för dig kommer att vara vår materialförsörjning och lagerstyrning, där vi har ett pågående projekt för att implementera ett nytt systemstöd för bättre hantering av försäljningsprognoser, servicenivåer och beställningsplanering/-beräkning.
Du kommer även att ansvara för det löpande arbetet med uppföljning av budget och nyckeltal för Supply Chain, personalfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete och ständiga förbättringar inom både den egna organisationen och företaget som helhet. Du blir också en viktig kontakt för våra dotterbolag ute i Europa i frågor som rör deras leveranser.

Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller och/eller arbetsuppgifter. Du tycker om att leda och är bra på att kommunicera samt att bygga relationer och förtroende. Du har ett stort intresse av att driva och utveckla en logistikfunktion, och är van att arbeta i projektform.
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi samt kunskap i affärssystemet Microsoft Dynamics Axapta och/eller WMS-systemet Astro.
För att trivas hos oss på AJ Produkter bör du vara en person som är självgående, prestigelös och flexibel. För rätt person väntar en tjänst med stor frihet, utvecklingsmöjligheter och möjligheten att bidra till AJ Produkters fortsatta tillväxt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1915
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Borup 0701-45 53 75 alexandra.borup@logent.se

Företag
Logent AB

Adress
Logent AB
Kristian IV-s väg 3
30250 Halmstad

Kontorsadress
Kristian IV-s väg 3, Halmstad

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3101327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: