Studerande Operativ inköpare till Elcare Nordic i Växjö

Maxkompetens Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
2025-11-05


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Elcare Nordic är en auktoriserad servicepartner och utför mer än 1500 reparationer dagligen runt om i Norden Inom bolaget är de cirka 300 anställda och i Växjö sitter IT-, ekonomi- och inköpsavdelningen. På Inköpsavdelningen i Växjö arbetar idag fyra medarbetare som tillsammans ansvarar för det operativa inköpsarbetet för hela Norden. Läs mer om Elcare Nordic här: https://elcare.com/sv-se

Vi på Maxkompetens söker nu efter en serviceminded och noggrann student som vill arbeta heltid under sommaren och vid behov under terminerna, i kombination med pågående studier.

Publiceringsdatum
2025-11-05

Arbetsuppgifter
Som Operativ Inköpare hos Elcare Nordic kommer din främsta ansvarsuppgift vara att tillsammans med organisationens tekniker köpa in reservdelar till reparation av enheter.

I rollen som Operativ Inköpare kommer du att:
• Genomföra beställningar av reservdelar.
• Säkerställa att inköpsorder överensstämmer med behov och beställning.
• Administrera inköpsorderna i Elcares affärssystem.
• Ha löpande dialog med organisationens tekniker och verkstäder för att säkerställa korrekta leveranser.

Hos Elcare Nordic uppmuntras du att aktivt bidra till organisationens förbättringsarbete genom att engagerat vilja utveckla ditt dagliga arbete.

Profil
Vi söker dig som studerar på högskola eller universitet, gärna inom Inköps/supply chain eller annan administrativ utbildning - och har några terminer kvar av din utbildning. Du har god systemvana och trivs i en roll där du får ha kontinuerlig dialog, via telefon och e-post/chatt, med olika kontaktytor, både interna som externa, och förstår vikten av en bra kommunikation.

Vi tror att du är en person som:
• Är serviceminded och trivs i en stödjande roll
• Är noggrann, strukturerad och van att arbeta mot deadlines.
• Är analytisk och lösningsorienterad
• Bidrar med positiv energi till gruppen

För att vara aktuell för rollen har du:
• Pågående universitets- eller högskoleutbildning inriktad mot administration där inköp/supply chain är särskilt meriterande. (registreringsintyg krävs vid anställning)
• Vana vid affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du även kan behärska norska, danska eller finska.
• Möjlighet att arbeta heltid under sommaren (v. 24/25 - v. 33/34)

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!

Övrig information
• Placeringsort: Växjö
• Start: Omgående. Heltid mellan v,24/25-v 33/34.
• Varaktighet: Heltid under sommaren, vid behov under studieåret.
• Arbetstid: mån-fredag, heltid, 38h per vecka.
• Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Till denna tjänst vänder vi oss till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill jobba extra. Som student räknas du som är antagen och inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.

För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Elcare Nordic i centrala Växjö.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef från Maxkompetens, Malin Pedersen på telefon 073-3205636 eller mail: Malin.Pedersen@maxkompetens.se

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ersättning
Enbart provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9940".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957), http://www.maxkompetens.se

Arbetsplats
Maxkompetens Sverige

Kontakt
Malin Pedersen
malin.pedersen@maxkompetens.se
+46 73 320 56 36

Jobbnummer
9590576

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: