Strategiska inköpare
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Haninge eller i
hela Sverige Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Den strategiska inköpsfunktionen består av 15 personer och beroende på din bakgrund så kommer du att arbeta med leverantörer och projekt inom olika områden i Support and Services fyra divisioner.
Våra divisioner levererar följande;
Division Air levererar reservdelar och kundstöd till Saab 340/2000, JAS 39 Gripen, Helikoptrar och andra flygburna plattformar såsom övervaknings flygplan (AEW/MPA). Inom Division Land fokuserar man på skyddsutrustning för Kemiska, Biologiska och kärnvapen, strålning (CBRN), Fältsjukhus lösningar (MCS), fordons modifieringar, fältboende lösningar. Division MRO fokuserar på underhåll och reparationer samt underhållslösningar för utrustning inom mekanik/elektro mekanik, komposit, och Avionik, för ett antal olika plattformar såsom Fokker 50, EMB 145, Saab 340/2000.
Divisionen Livscykel och logistik fokuserar på integrerade logistik och informations system lösningar, publikationer, träning och marksystem utrustning(GSE).
Din framtida utmaning
Den strategiska inköpsfunktionen har ansvaret för Support& Services leverantörer. Huvudarbetsuppgiften är utveckling av leverantörer vilket inkluderar kontrakt och prisförhandlingar. En viktig uppgift är att säkra nya leverantörer i olika projekt. Vi arbetar med att rationalisera leverantörsbasen och införa varugruppsstyrning, kostnadsreduktioner och utnyttjande av vår inköpsprocess inom Saab. Vi arbetar ofta inom projekt där rollen är att leda aktiviteter och människor inom inköpsdelarna.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med marknadsavdelningen, kvalitetsfunktionen och teknikavdelningarna. Dessutom ingår regelbundna resor till våra leverantörer såväl i Sverige som utomlands.
Den du är idag
Du är förmodligen civilekonom, civilingenjör, jurist eller har en liknande relevant utbildning i ryggen med en gedigen erfarenhet inom strategiskt inköp helst inom internationell verksamhet.
Du är en driven förhandlare, analytisk och strukturerad. Befattningen kräver att du är duktig på att kommunicera, leda och samarbeta med andra människor. Då vi jobbar i partnerskap med flera av våra leverantörer är förmågan att skapa långsiktiga goda relationer viktig.
Eftersom vi har leverantörer över hela världen förutsätter vi att du behärskar svenska samt affärsengelska i tal och skrift samt uppskattar resor i tjänsten.
Publiceringsdatum2012-08-27Arbetstider och omfattningTills vidare
ErsättningEfter avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRonnie Candemark, manager, +46 13 180399
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1323957
Observera att sista ansökningsdag har passerat.