Strategisk inköpare till Upphandlingsenheten
Experis Finance / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Landstinget Sörmland och Landstinget Västmanland har sedan mitten av 2011 en gemensam upphandlingsenhet. Upphandlingsenheten Sörmland Västmanland ansvarar för landstingens samlade upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt utrustningsplanering för ett samlat värde om ca 4 miljarder per år. Enheten är även en resurs i form av affärsstöd, upprättande av avtal, förhandling, avtalsuppföljning m.m. Enheten består för närvarande av 27 personer och kommer under det kommande året växa till ca 35. Upphandlingsenheten har kontor på flera håll i Mälardalen varav flexibilitet erbjuds avseende placeringsort.
Aktuella orter är: Västerås, Eskilstuna och Nyköping.
Rekryteringen görs i samarbete med Experis.
De söker en kategoriledare/strategisk inköpare som vill vara med och bygga framtidens offentliga inköpsverksamhet!
Landstingen genomför ett utvecklingsarbete i syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i landstingens inköp. En del i detta arbete är att skapa processer och metoder för strategiskt och kategoribaserat inköpsarbete samt implementera nya verktyg och IT-stöd. För att aktivt kunna stödja vården och övriga kärnverksamheter måste upphandlingsenheten förstärkas och de söker därför ett antal tjänster inom Inköps- och upphandlingsområdet.
Publiceringsdatum2013-08-20Dina arbetsuppgifterSom kategoriledare/strategisk inköpare har du det övergripande ansvaret för ett eller flera inköpsområden ordnade i kategorier. I ansvaret ingår att sätta och implementera mål för ditt/dina kategorier och sätta inköpsstrategi utifrån Upphandlingsenhetens övergripande inköpsstrategi. I tjänsten ingår att implementera och följa upp avtal, medverka i och driva delar av förändringsarbetet för att fastställa strategier och arbetssätt. Genomföra analys av landstingets inköp och identifiering av besparingspotentialer samt identifiera möjligheter till förbättringar, exempelvis koordineringsbehov. Samt att realisera mål inom viktiga områden såsom besparingar, avtalstrohet, intern och extern kommunikation, leverantörsutveckling och standardisering. Det ingår även att i samband med upphandlingar samordna arbetet inklusive kravställandet från verksamheterna tillsammans med upphandlaren. Det är kategoriledarens ansvar att vara uppmärksam på trender inom sitt kategoriområde och delta i leverantörsutvärdering och utveckling.
Upphandlingsenheten är en stödfunktion för landstingens verksamheter och det innebär att leverera en hög grad av service till kärnverksamheten i upphandlingsfrågor. Du har förmånen att ingå i en grupp om 15 kvalificerade upphandlare och kategoriledare/strategiska inköpare som är fördelade på orterna Eskilstuna, Nyköping och Västerås. I arbetet ingår en del resor då man arbetar med båda landstingen.
Vem är du?
De söker dig som har en relevant akademisk bakgrund alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet. Du har god erfarenhet av upphandlingsarbete och/eller inköp. Med fördel har du erfarenhet från offentlig verksamhet och LOU. Det är meriterande med erfarenhet av leverantörsutveckling och förbättringsarbete samt att driva projekt och arbeta självständigt.
Som person har du en helhetssyn och förmåga att utveckla verksamheten i dialog och samverkan. Du är anpassningsbar samt kan hantera nya förutsättningar och omständigheter. Du är mottaglig för nya idéer och tar tillvara möjligheter så att de gagnar utvecklingen för hela enheten. Du är drivande och åstadkommer resultat. Motiveras du av att vara med och utveckla metoder och processer är detta en tjänst för dig!
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter fackliga ombud: SACO, Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18 och Vision, Hannah Älgekrans tfn 016-10 34 16.
Kontaktperson för detta jobbAnsök på
www.experis.se,jobid 891750. För mer information kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson, tfn 016-15 57 33 eller
thomas.andersson@se.experis.com .
Sista ansökningsdag är 8/9.
Välkommen in med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Andersson 016-15 57 33
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1629758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.