Strategisk inköpare sökes till väletablerat bolag i Helsingborg

Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Om tjänsten
Nu söker vi en interimsresurs som kan förstärka inköpsavdelningen och besätta rollen som strategisk inköpare. Är du den vi söker?
Intervjuer kommer ske löpande, skicka din ansökan redan idag.

Interimsresursen kommer att gå in i en linjebefattning som strategisk inköpare och förväntas delta i avdelningens dagliga arbete.

Arbetsuppgifterna har stor bredd och kan omfattta följande:
• Genomföra större upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader enligt LUF/LOU och beslutad upphandlingsplan. Avtalsvärde 1-50 mkr
• Leda tvärfunktionella kategori- och avtalsteam
• Självständigt upprätta av avtal för vara, tjänster eller entreprenader
• Tillsammans med kollegorna på avdelningen medverka för att utveckla processer, rutiner och regelverk för såväl avdelningen som för Öresundskraftskoncernen
• Medverka vid interna utbildningsinsatser inom inköps- och upphandlingsområdet
• Leda leverantörsrevisioner i fält
• Genomföra mindre direktupphandlingar
• Aktivt deltaga i diverse mötesforum
Arbetet på avdelningen präglas av egen initiativförmåga och ansvarstagande. Vidare så ställer tjänsten krav på stor öppenhet och samarbetsförmåga i relationen till kollegor i organisationen.
Interimsresursen är underställd Inköpschef som i sin tur ansvarar för arbetsmiljö, arbetsledning och uppgiftsfördelning.

Omfattning: heltid 40timmar/vecka
Längd: minst 4 månader - ev förlängning
Startdatum September 2019



Din profil
Vi söker dig som har god kännedom inom strategiskt inköp, du har god kännedom inom inköp och företaget ser helst att du har 3 - 5 års relevant erfarenhet inom området. Det är starkt meriterande om du också har erfarenhet av lagerinköp. Du är en person som drivs av att utmana existerande strukturer med fokus på förbättrings- och värdeskapande aktiviteter.



Du som söker ska ha följande kompetenser:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik, ekonomi, juridik eller motsvarande
• Kunskap inom offentlig upphandling (LUF alt LOU)
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift i svenska språket.
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift i engelska språket
• Goda kunskaper i Microsofts IT-verktyg, goda kunskaper i något av marknadens vanligaste förekommande upphandlingssystem
• Högskoleutbildning inom inköp, teknik, ekonomi, juridik eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet från inköp och upphandling inom privat- och/eller offentlig sektor
• Erfarenhet från upphandling av tjänster enligt LUF eller LOU
• Erfarenhet från kvalificerade tjänsteinköp. Exempelvis driftentpreprenader, installationsuppdrag eller konsulttjänster

Meriterande erfarenheter:
• Erfarenhet från upphandling, uppföljning eller projektledning av byggnationsentreprenader
• Erfarenhet av att arbeta i och leda tvärfunktionella arbetsgrupper inom inköp, gärna som kategoriledare

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.


Om verksamheten
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Ansökan
skicka in den redan idag, intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2019-07-04

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 6791
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Lindin

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
La Cours gata 4
25231 Helsingborg

Kontorsadress
La Cours gata 4

Jobbnummer
4844737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: