Strategisk inköpare entreprenad till Akademiska Hus
Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Nu söker vi en strategisk inköpare till vår centrala inköpsavdelning med placering i Stockholm, Göteborg eller Umeå.
Välkommen med din ansökan!
Om rollen
Som strategisk inköpare är du en av inköpsavdelningens experter som driver och leder inköpsarbetet självständigt för utvalda kategorier inom främst bygg- och installationsentreprenader samt tekniska konsulter. Som strategisk inköpare arbetar du både med upphandling av landsomfattande ramavtal till serviceavtal för enskilda orter och ändamål.
Du tar rollen som taktisk rådgivare gentemot inköpsavdelningens interna beställare och du leder proaktivt upphandlingsprocessen hela vägen. Tillsammans med Akademiska Hus interna beställare utvecklar du upphandlingsstrategier och säkrar att upphandlingarna i respektive kategori följer Akademiska Hus riktlinjer, samt att de ger de bästa och mest hållbara resultaten.
Du arbetar självständigt och leder upphandlingsteam med att effektivt planera, genomföra och följa upp upphandlingar. Du samverkar också löpande med kollegorna på inköpsavdelningen för att säkerställa att bolagsgemensamma strategier tas tillvara och för att utveckla våra gemensamma processer genom ständiga förbättringar.
Vidare förväntas du aktivt bevaka marknaden och genom dialog stärka Akademiska Hus attraktivitet gentemot relevanta leverantörer.
Din erfarenhet
* Relevant akademisk examen inom inköp/ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande erfarenhet
* God erfarenhet och kunskap av att genomföra upphandlingar inom bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser såsom AB04, ABT06, ABK09
* Minst några års erfarenhet av strategiskt inköp
* Minst något års erfarenhet av upphandling enligt LOU
* Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
* God datorvana
För rollen är det meriterande om du har erfarenhet som projektledare, managementkonsult eller annan relevant roll från bygg- och anläggningsbranschen. Erfarenheter av ABFF samt Aff- och AMA-systemet är också meriterande.
Dina personliga egenskaper
För att passa in i rollen som strategisk inköpare ser vi att du är analytisk, självgående och trygg i dig själv och din kompetens. Du gillar att arbeta med flera parallella uppdrag där du hanterar olika arbetsuppgifter samtidigt. I rollen är det därför viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt med hög förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Du kan sätta gränser för ditt arbete och hålla deadlines.
I rollen har du ett nära samarbete med olika delar av organisationen och därför är det viktigt att du tycker om att samarbeta och kan bidra till vår gemensamma utveckling och vår goda laganda. Du har lätt för att etablera goda relationer, är mycket service-minded och trivs med att stödja och hjälpa andra.
Du erbjuds
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. För chefer och projektledare finns särskilda ledarskapsutbildningar. Med bra ledare som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag.
För oss är det strategiskt viktigt att ligga i framkant och driva utvecklingen inom fastighets- och byggbranschen. Vi är därför aktiva i branschforum och arbetar kontinuerligt med innovations- och utvecklingsprojekt i samverkan med forskare, expertis och näringsliv. Hållbarhet är en ledstjärna i allt vi gör och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför många olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.
Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.
Ansökan
Välkommen att söka tjänsten och då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är 2021-10-01.
I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Jefferson Wells. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Rocafort Svensson på 08-736 28 77 alternativt
Therese.Rocafort.Svensson@jeffersonwells.se Anställning:
Tillsvidare Heltid
Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag och en av landets mest aktiva byggherrar med en samlad årlig inköpsvolym om cirka 4,8 miljarder kronor. Inköpsavdelningen som idag består av 16 medarbetare, har övergripande ansvar för alla inköps- och upphandlingsaktiviteter och arbetar kontinuerligt för att möta verksamhetens behov av varor och tjänster med rätt kvalitet, till rätt totalkostnad och för att främja hållbara leverantörskedjor. Inköpsavdelningen arbetar kategoristyrt och i nära samarbete med våra interna beställare i företagets huvudprocesser. Akademiska Hus omfattas sedan 2016 av lagen om offentlig upphandling.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-09-22ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "996fdf69-60df-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Akademiska Hus
Jobbnummer 5986682
Observera att sista ansökningsdag har passerat.