Strategisk inköpare
Svealandstrafiken AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svealandstrafiken AB i Örebro,
Nora,
Lindesberg,
Askersund,
Köping eller i
hela Sverige Strategisk inköpare
Vi söker dig som tycker att offentliga inköp är både utvecklande och kul. Vi ser att du vill vara med på resan att utveckla Svealandstrafikens hållbara inköp i en bransch som är i ständig rörelse och utveckling. Vårt upphandlingsarbete sammanfattas av vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA: Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.
Arbetet som strategisk inköpare på Svealandstrafiken är omväxlande och utvecklande samt ger stort utrymme för initiativ och du får möjligheter att utveckla vårt framtida inköpsarbete.
Som strategisk inköpare hos oss kommer du att;
• genomföra direktupphandlingar, avrop och förnyade konkurrensutsättningar (från egna och inköpscentralers ramavtal) i enlighet med lag om upphandling inom försörjningssektorerna (LUF).
• utföra olika typer av avtalsuppföljningar internt och externt.
• få möjlighet att arbeta inom flera olika områden och utnyttja din kreativitet.
• självständigt och /eller tillsammans med andra leda, driva och genomföra olika typer av inköp och uppföljning av våra avtal.
• driva olika typer av inköpsrelaterade frågor tillsammans med kollegor från olika verksamheter där vi hjälps åt att hitta den bästa affären.
• få ett utvecklande och omväxlande arbete.
• stötta administrativt med återkommande inköpsrelaterade uppgifter (ex underhålla avtalsdatabas, spendanalyssystem, besvarande av frågor från organisationen mm).
I takt med din egen utveckling och driv kommer det finnas utvecklingsmöjligheter inom rollen som strategisk inköpare.
Våra förväntningar på dig är att du har;
• högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi, teknik) eller 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling och/eller inköp. Alternativt har du motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• minst 1 - 2 års aktuell erfarenhet av arbete inom inköp/upphandling.
• kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och LUF/LOU.
• goda kunskaper i MS Officepaket.
• förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• erfarenhet av att jobba i Tendsign eller annat motsvarande upphandlingsverktyg.
• erfarenhet av att genomfört förnyad konkurrensutsättning med komplexare utvärderingsmetoder (ex Intervjuer/livscykelanalyser/totalkostnadsanalyser mm).
Meriterande är;
• Spendanalyssystem alternativt annat system för nyckeltalsuppföljning
• System för leverantörsuppföljning
• Erfarenhet av avtalsuppföljning
• Erfarenhet av kategoristyrning
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
För att trivas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en person som tar ansvar, är driven, social och nyfiken att lära dig nytt och ser vikten av kundnöjdhet. Du ska tycka om att knyta nya kontakter internt och externt. Du är trygg, både i din egen kunskap och i din kommunikativa förmåga. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans samt bygger förtroende och samarbete hos övriga verksamheter.
Kort och gott: Du har enkelt för att skapa goda relationer, goda affärer och vill tillsammans med oss andra upphandlings- och inköpsnördar hjälpa oss att utveckla Svealandstrafiken.
Utifrån hur tjänsten har beskrivits berätta gärna vad Du kan bidra med för att göra oss ännu bättre!
Om vår enhet
Vi är ett glatt gäng som vill utvecklas tillsammans och fortsätta stötta varandra. Teamets närmaste chef arbetar både som stöd och aktivt med upphandlingar. Vi arbetar prestigelöst och ser starkt samarbete som en viktig framgångsfaktor. Vi har ett nära samarbete med bolagets övriga verksamheter och arbetar aktivt med att vara närvarande där det behövs. Likaså har vi en avdelning med specialister inom hållbarhet och miljö som bistår med sin kompetens och nyfikenhet i de upphandlingar och inköp som genomförs.
Om anställningen
Heltid, tills vidare. Placeringsort Örebro. Tillträde så snart som möjligt.
Resor förekommer i tjänsten. Körkortskrav, svenskt körkort, behörighet B.
Svealandstrafiken - en stolt samhällsbyggare
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.
Vi har 1100 medarbetare och 325 bussar fördelat över 13 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn.
Har vi fångat ditt intresse?
Det hoppas vi! Ansök genom att klicka på Ansök nu-knappen. I samband med semester så har vi förlängt ansökningstiden därför vill vi ha din ansökan senast den 23 augusti 2024.
Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så sök redan idag!
Om du har frågor om tjänsten eller Svealandstrafiken är du hjärtligt välkommen att kontakta Jonas Berg, Inköpschef, se kontaktuppgifter nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svealandstrafiken AB (org.nr 556555-3350)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8771138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.