Strängnäs Fastighets AB söker en Registrator/informationssamordnare

Strängnäs Kommun / Administratörsjobb / Strängnäs
2025-02-26


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs Kommun i Strängnäs

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.

Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.

Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.

Idag är vi drygt 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.

Publiceringsdatum
2025-02-26

Arbetsuppgifter
Ansvar för hantering och handläggning av allmänna handlingar samt arkiv- och informationshantering. Framtagande och ansvar för verksamhetens informationsplaner tillsammans med verksamheten. I tjänsten ingår att informera, utbilda, stödja och att ta fram styrdokument för informationshanteringen i våra bolag, men även postöppning, klassificering och utlämning av handlingar.

Kvalifikationer
Kompetenser
* Relevant högskoleutbildning inom arkiv- och informationshantering, eller minst tre års erfarenhet av att arbeta som registrator eller dokumentcontroller inom offentlig sektor.
* Goda kunskaper om lagar och regler som styr offentlig förvaltning, speciellt inom arkiv och offentlighets- och sekretesslagstiftning.
* Erfarenhet av att bedriva förändrings- och utvecklingsarbete.
* God kompetens i digitala arbetssätt
* God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
* B körkort manuell

Meriterande

* Erfarenhet av driva utvecklings- och förändringsarbete inom registratur och arkivhantering.
* Genomförda utbildningar eller fortbildningar inom informations- och arkivhantering.
* Erfarenhet av att utveckla och implementera digitala arbetssätt.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.

Urval görs löpande dock är sista ansökningsdag 12 mars 2025.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SFAB048/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs Fastighets AB

Kontakt
Ekonomichef
Kenth Ahlman
kenth.ahlman@strangnasbostadsab.se

Jobbnummer
9188780

Prenumerera på jobb från Strängnäs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs Kommun: