Stödassistent till gruppbostad på Kungsholmen (extrajobb)
Stockholms kommun / Vårdarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Välkommen till oss
Vill du tillsammans med oss arbeta för att brukare med insatser enligt LSS kan leva så självständigt som möjligt efter sina individuella önskemål och behov?
Vår enhet består idag av sju gruppbostäder och två servicebostäder, strategiskt belägna i flerfamiljshus med goda kommunikationer till buss, pendeltåg och tunnelbana.
Varje gruppbostad rymmer 5 till 6 lägenheter, alla med eget kök, vardagsrum och sovrum/sovalkov. Gemensamma utrymmen finns i nära anslutning till lägenheterna. Vi erbjuder stöd i alla delar av brukarnas vardag, anpassat efter deras individuella behov. Samtliga brukare på våra gruppbostäder har insatser enligt LSS personkrets 1.
Arbetstiden är förlagd till morgon, kväll och helg. Vi söker medarbetare som kan arbeta vid behov.
Din roll
Som stödassistent spelar du en avgörande roll i att säkerställa att våra boende får stöd och insatser av högsta kvalitet, med stor respekt för deras integritet, delaktighet och självbestämmande. Vi arbetar utifrån ett individanpassat förhållningssätt där de boendes behov, önskemål och förutsättningar står i centrum. Din uppgift blir att, med utgångspunkt i detta, ge stöd och service i vardagen, så att de boende kan leva ett mer självständigt liv enligt uppsatta mål och överenskommelser.
Du kommer att arbeta med omsorgs- och omvårdnadsinsatser som baseras på biståndsbeslut och genomförandeplaner. Dessutom förväntas du följa verksamhetens planer, arbetsbeskrivningar och fastställda rutiner för att säkerställa en trygg och kvalitativ omvårdnad.
Din kompetens och erfarenhet
Vi ser gärna att du har:
En avslutad utbildning inom vård och omsorg på minst gymnasienivå, exempelvis barn- och fritidsprogrammet, omvårdnadsprogrammet eller motsvarande utbildning.
Minst ett års erfarenhet från en liknande roll, med djup kunskap om målgruppen och om LSS.
God datorvana och erfarenhet av att arbeta med olika digitala verktyg.
Förmåga att uttrycka dig tydligt och obehindrat både i tal och skrift.
Det är dessutom en fördel om du:
Har kunskaper i lågaffektivt bemötande.
Är certifierad i Stockholm stads utbildning inom det pedagogiska ramverket.
Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välkommen till Kungsholmens stadsdelsförvaltning!
Kungsholmens stadsdelsförvaltning omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/kungsholmen/ kan du läsa mer om Kungsholmens stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår
https://facebook.com/kungsholmensdf.Avdelningen för socialtjänst ansvarar för omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ och familjeomsorg, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsåtgärder samt fält- och fritidsverksamhet. Vid anställning på vissa tjänster inom Socialtjänstavdelningen kan belastningsregister komma att krävas.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/4218".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Kungsholmens stadsdelsförvaltning
Jobbnummer 8840601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.