Stockholm Stad söker systemadministratör inom e-handel
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion.
Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef (och enhetschef). Inom verksamhetsområdet bildades den 1 september Enheten för e-handel.
Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för alla stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår breddinförandet av det gemensamma inköpssystemet.
Publiceringsdatum2016-10-17Dina arbetsuppgifterTill Serviceförvaltningen söker vi en systemadministratör för en visstidsanställning fram till och med 2017-08-31. Som systemadministratör arbetar du med anslutning och förvaltande av leverantörer till e-handel. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso Milestone 4. Arbetsgruppen arbetar även med systemförvaltning av inköpsmodulen och löpande arbete med driften. Detta bland annat genom att fungera som en andra linjens support till Stockholms stads e-handelssupport samt genomföra utbildningar av attestanter och rekvirenter. Du är delaktig i verksamhetens förbättringsarbete som bedrivs med hjälp av LEAN metodiken. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer.
KvalifikationerVi ser att du:
• har en fullgjord gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi, system och/eller programmering. Eftergymnasial utbildning inom motsvarande område är meriterande.
• har goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.
Det är meriterande:
• med erfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå.
• med kunskap och erfarenhet av att ansluta leverantörer till e-handel.
• har tidigare arbetat med ekonomiadministration, gärna inom leverantörsreskontra
• med erfarenhet av systemadministration.
• med kunskap och erfarenhet av de affärsprocesser som används inom SFTI-Single Face To Industry.
Du är nyfiken och nytänkande samt vill bidra till att utveckla verksamheten. Du initiativ och uppnår resultat. Du är duktig på att själv strukturera angreppssätt och att driva dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och du sätter upp och håller tidsramar Du har förmågan att snabbt ändra ditt synsätt samt att du gör korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt dagliga arbete.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan.
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/895
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNozha Amezeane KR-Konsult 08-50811716
Jenny Holm Enhetschef 08-50811400
Facklig kontaktLuis Lopez Vision 08-508 279 29
luis.lopez@stockholm.seBirgitta Naess SACO 08-508 40 623
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 3109910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.