Stanley Security Söker En Key Account Manager Till Affärsområde
Stanley Security Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stanley Security Sverige AB i Stockholm,
Huddinge,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Som Key Account Manager på STANLEY Security ansvarar du för den långsiktiga relationen med nationella och internationella kunder inom Retail. Du är ytterst ansvarig för försäljning, implementation och resultat. Till din hjälp har du kollegor som består av kundprojektledare och produktionsplanerare. Utöver ditt arbete med befintliga kunder, så ansvarar du också för att skapa relationer och samarbete med nya kunder.
Säljprocesserna är komplexa, vilket ställer höga krav på din förmåga att skapa tekniska lösningar och att förbereda den egna organisationen att implementera lösningen.
Du har förmågan att arbeta proaktivt och strukturerat. För att trivas i denna roll krävs det även att du är uthållig och motiveras av att nå högt uppsatta mål.
För att lyckas förstå kundens behov och för att kunna presentera en hållbar lösning, är det ett krav att du har ett tekniskt intresse eller kunskaper inom det tekniska området.
Det viktigaste är att du är ansvarstagande och har ett stort intresse för att lösa kundens problem, förstå kundens behov och de tekniska lösningar som STANLEY Security i sin tur kan erbjuda. I denna roll kommer du dels att arbeta självständigt men även i dialog med resten av organisationen. I säljarbetet är du driven och resultatinriktad, samtidigt som du är relationsskapande och förtroendeingivande.
Du är rätt för den här rollen om du har:
• erfarenhet från säkerhetsbranschen
• ett starkt affärs- och kundfokus
• förmågan att kunna lyfta dig ovanför tekniska detaljer och se kundens underliggande behov, samt att kunna presentera lösningar för dessa
• förmågan att agera som en partner och rådgivare i säkerhetslösningar
• goda kunskaper om att upprätta affärsplaner, strategier och lönsamhetsanalyser
• eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet
• goda kunskaper i Excel och Officepaketet
Dina kollegor upplever dig som snabb, ansvarstagande och en lagspelare. Du har en tät dialog med kunden där du ger snabb återkoppling och bygger en långsiktig och värdeskapande relation. Det är starkt meriterande om du har arbetat med komplex B2B-försäljning inom Retail eller i en motsvarande roll inom Säkerhetsbranschen.
STANLEY Security kan erbjuda dig:
• en utvecklande tjänst i marknadens ledande säkerhetsföretag med en bred portfölj av produkter och tjänster
• en spännande mix av nya och befintliga kunder
• en provisionsmodell för säljare
• friskvårdsbidrag, tjänstepension, kollektivavtalade försäkringar och tillgång till en "förmånsportal" där du kan ta del av erbjudanden och rabatter hos samarbetspartners.
Vi sitter i ljusa och moderna lokaler på Kungsholmen. Du kommer ingå i ett team om ca 20 personer som jobbar dedikerat mot Retail och som tillsammans ger den bästa servicen till våra kunder. Att vara en del av oss innebär att du bidrar till att göra världen tryggare.
För att få arbeta hos oss krävs ett godkännande vid en säkerhetskontroll hos Länsstyrelsen.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Torbjörn Warghagen Bolk:
torbjorn.bolk@sbdinc.comVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-03-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSTANLEY Security Sverige AB
AdressSTANLEY Security Sverige AB
Lindhagensgatan 76, 112 18 Stockholm
11218 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 76, 112 18 Stockholm
Jobbnummer 4665403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.