Stabil och serviceinriktad handläggare av sociala stifteleser
Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Finansavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Finansavdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.
Tjänsten är placerad inom finansenheten med sina ca 10 medarbetare, varav 3 personer arbetar med stiftelseadministrationen.
Vi sitter i Stadshuset i centrala Stockholm. Finansenheten förvaltar och administrerar ca 120 olika stiftelser uppgående till ca 1,6 miljarder kronor och delar årligen ut ca 35 miljoner kronor till utbildnings- och sociala ändamål. Det är här Du kommer in i bilden.
Du kommer att arbeta inom donationsstiftelsegruppen som ansvarar för handläggningen av de ca 120 stiftelserna. Bidrag eller stipendier kan sökas för ekonomiskt stöd till hushållet, utbildning, studiehjälpmedel, kulturell verksamhet, social verksamhet och barn- och ungdomsverksamhet etc. Du kommer ha ditt fokus på sociala stiftelser.
Arbetsbeskrivning
- Handlägga ansökningar (förberedande insatser, bereda ansökningar, förslag till beslut, förbereda utbetalningar)
- Följa upp redovisningen av utbetalda bidrag och stämma av mot ändamål
- Medverka i extern och intern marknadsföring av stiftelserna (annonsering, möten, webb etc.)
- Informera/kommunicera externt och internt (telefon, brev, webb etc.)
- Delta i enhetens löpande utvecklingsarbete
- Initiera och driva utredningar och projekt, både självständigt och i grupp.
Bakgrund och profil
- Högskoleutbildning, socionom/ekonom eller motsvarande kompetens
- Ett par års erfarenhet från handläggning av bidragsansökningar eller liknande
- Erfarenhet från stiftelsearbete är meriterande, erfarenhet av handläggning av sociala stiftelser är särskilt meriterande
- Kunskap om grundläggande bokföring
- Erfarenhet av systemet Navision är meriterande
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Erfarenhet och intresse av att driva och utveckla processer då vi står inför ett spännande digitaliseringsarbete
Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos oss. Därför förväntar vi oss att du;
- Har ett gott omdöme och är serviceinriktad
- Är flexibel, effektiv och har en positiv attityd
- Är noggrann och analytisk men har även förmåga att se helheten
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identiteteller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-03-20ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1683
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Nivall, Finanschef 08 508 29 240
Bo-Bertil Larson; HR-konsult 08 508 11 717
FöretagStockholms Stad, Stadsledningskontoret, Finansavdelningen
AdressStockholms Stad, Stadsledningskontoret, Finansavdelningen
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm
KontorsadressRagnar östbergs plan 1
Jobbnummer 4032969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.