Spelinspektionen söker en enhetschef till Operativa avdelningen

Spelinspektionen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Spelinspektionen i Strängnäs

Spelinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spelmarknaden i Sverige bedrivs på ett lagligt och säkert sätt.
Spelinspektionen söker en enhetschef till Operativa avdelningen
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya Spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Den Operativa avdelningen består av tre enheter och ansvarar för licensgivning och tillsyn av spelmarknaden. Vi söker nu en enhetschef till den enhet som arbetar inom områdena penningtvätt, spelansvar, och kanalisering. I tjänsten ingår personalansvar.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Som en av tre enhetschefer rapporterar du till avdelningschefen för Operativa avdelningen. Du har tillsammans med övriga enhetschefer ett helhetsansvar för verksamheten inom den operativa avdelningen. Utifrån en tydlig arbetsgivarroll har du personal- resultat- och uppföljningsansvar inom din enhet och leder det operativa arbetet. Vidare ansvarar du för att verksamheten bedrivs rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet.
Omregleringen av spelmarknaden ställer stora krav på att kunna ställa om verksamheten efter behov. Inom avdelningen kommer det finnas behov av ett fortsatt intensivt utvecklings- och förändringsarbete och som enhetschef har du en viktig roll för att arbetet ska nå framgång.
Spelinspektionen söker en person som har flerårig chefserfarenhet och flerårig akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som Spelinspektionen bedömer som relevant för tjänsten. Du ska ha erfarenhet samt förståelse av budget, planering och uppföljningsprocesser. Du ska även ha erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av tillsynsarbete. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av enhetens arbetsområden.
Som person ska du vara mål- och resultatorienterad med stark drivkraft och ha myndighetens uppdrag i fokus. Du behöver vidare vara en engagerad ledare som kan entusiasmera och inspirera dina medarbetare. Du ska vara strukturerad, noggrann med en god administrativ förmåga, effektiv, omdömesgill och ha hög integritet. Vidare ska du vara tydlig och coachande i din roll för att på bästa sätt skapa förutsättningar för medarbetarna att känna sig engagerade och delaktiga och på så sätt driva den dagliga verksamheten mot uppsatta mål. Du ska även vara kommunikativ med goda kunskaper i svenska och engelska. Du ska kunna samarbeta, vara lyhörd och samverka med andra. Du skapar delaktighet och engagemang genom att utveckla dina medarbetare och det uppdrag du ansvarar för.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Tester kan förekomma i urvalet.
Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen för Operativa avdelningen Patrik Gustavsson, 0152-650 185. Fackliga kontaktpersoner är Frida Lindholm (SACO), 0152-650 108 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan med personligt brev, CV, referenser och löneanspråk till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med Dnr 19Si2908. Ansökan ska vara oss tillhanda senast 14 november 2019.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Publiceringsdatum
2019-10-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-14

Adress
Spelinspektionen
Finningevägen 54 B
64523 Strängnäs

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Dnr 19Si2908".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Spelinspektionen (org.nr 202100-3310)
Finningevägen 54 B (visa karta)
645 23  STRÄNGNÄS

Ansökan
E-post: registrator@spelinspektionen.se

Jobbnummer
4869855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Spelinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Spelinspektionen: