Speditör till familjärt bolag i centrala Göteborg
Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du intresserad av logistik och vill få in en fot i branschen? Vi söker nu två noggranna, analytiska och service-minded speditörer till familjärt företag.
Dina arbetsuppgifter
Som speditör har du hand om import och/eller export för transporter till kemiindustrin i Europa. Man har eget ansvar för sina trafiker från a - ö, det vill säga hela kedjan från kalkylering och bokning till återrapportering och resultatuppföljning. Tjänsten innebär daglig kontakt med kunder och leverantörer. De första veckorna kommer du att få sitta bredvid och lära dig för att sedan kunna ta hand om egna trafiker självständigt.
Du erbjuds en omväxlande och rolig speditörstjänst i ett sammansvetsat team på ett mindre företag under utveckling. Tjänsterna är två vikariat på ungefär 6 månader.
Om företaget
Vår kund arbetar med logistiklösningar för kemiindustrin. De är idag 11 speditörer, en ekonomiassistent, en ekonomi/personalchef samt operativ VD, och sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg. Hos vår kund råder en mycket familjär och härlig stämning.
Din profil
Vi söker dig är driven, trevlig och kundvänlig. Tjänsten kräver att du är noggrann och strukturerad och kan hantera ett stundtals högt tempo. Kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper då arbetet innebär täta kontakter med kunder och leverantörer. Dessutom känner du ett ägandeskap och ansvar över dina arbetsuppgifter samt hela processen runt dem.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det viktigaste är att du som person är driven och har viljan att lära dig nya saker och känner att du kan hugga i där det behövs.
Skallkrav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av speditions-/logistikarbete.
• Arbetslivserfarenhet av farligt gods.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgörningsort: Göteborg
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 19068
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Stamberg
Lisa.Stamberg@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4614912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.