Specsavers söker Servicedesk agent till IT-support

Elan IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Specsavers är världens största privatägda optikerföretag som grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. I dagsläget har Specsavers ca 1500 butiker runt om i världen. Företaget etablerades på den Engelska marknaden först. Idag ingår länder som England, Irland, Australien, Nya Zeeland, Holland, Spanien, Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Specsavers Sweden AB bedriver franchise verksamhet under varumärket Specsavers i Sverige. Verksamheten expanderar snabbt och i dag har vi 100 butiker i Sverige. Planen är fortsatt snabb expansion för att bli den största aktören på den svenska optikmarknaden.

Publiceringsdatum
2010-06-28

Om tjänsten
Specsavers befinner sig i en expansiv fas och har sedan januari 2010 en nordisk IT- Organisation. Detta innebär nya utmaningar för vår IT-supportorganisation.
Servicedesk är vår IT mässiga kontaktyta mot våra samtliga 100 butiker i Sverige. Vårt team skall bestå av 3 personer vars huvudsakliga uppgift är att stödja våra användare inom primärt området IT och butiksrelaterade frågor. Vi utvecklar nu vår Nordiska IT support vilket också till viss del innebär arbete över gränserna med våra nordiska kollegor. Vi rekryterar därför nu ytterligare en medarbetare till vårt team.

Dina arbetsuppgifter
• Butikssupport via telefon och ärendehanteringssystem
• Support av vårt optiksystem - såsom kvitton, fakturor, betalningar etc
• Installation/support av butiksklienter, skrivare mm.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial IT utbildning inom högskola/universitet/KY och/eller erfarenhet från arbete inom IT-Support med teknikinriktning.
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Övrigt Nordiskt språk är meriterande, med fördel finska.
• Vana vid att bemöta kunder i telefon.
• Kunskaper i Microsofts operativsystem (Windows XP/Vista/Windows7 Windows 2003/2008 server)
• Vana vid Microsoft Office packeten.
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med support av affärs-/logistik-/butiksdatasystem, där kundkontakt ingår som en självklar del i arbetsuppgifterna.
• Kännedom om ITIL
• Erfarenhet av arbete i Linuxmiljö
Vem är du?
Du är en serviceinriktad, gärna nyutexaminerad, positiv person som gillar kundkontakt över telefon. Du är också en lyhörd person som gillar att arbeta tillsammans i grupp.
Vad Specsavers erbjuder dig
• Delaktighet i ett större Sverigekontors- team på drygt 30 medarbetare.
• Delaktighet i ett Nordiskt IT team.
• En stödjande miljö med rätt förutsättningar för att lösa kundernas problemställningar.
• Trivsamma, ljusa och moderna lokaler.
• Delaktighet i en expansiv fas av företaget.
• Fortlöpande intern och extern utbildning inom relevanta system.
Ansökan och upplysningar
Frågor om tjänsten besvaras av Omar Burazerovic, rekryteringskonsult på Elan, telefonnummer 031-708 67 79. Du ansöker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.elanit.se samt koppla det mot tjänsten,
Urval kommer att ske löpande och med kort ansökningstid, vänta därför inte med att skicka din ansökan till slutdatumet.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Omar Burazerovic, 031-7086779

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
685906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: