Speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning till Brunnsbosk
Göteborgs kommun / Speciallärarjobb / Göteborg
2024-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning till Brunnsbosk" (publicerad 2024-11-29) ⬅️
Visa alla speciallärarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin:
https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltningPubliceringsdatum2024-05-17ArbetsuppgifterBrunnsboskolan är en F-9 skola och till höstterminen 2024 startar vi upp två klasser åk 1-3 anpassad grundskola. På anpassad grundskola arbetar man utifrån varje elevs individuella behov och utveckling och förutsättningar. Arbetslagen har till uppgift att vara flexibla och se möjligheter före hinder. I arbetslagen är samarbete mellan lärare, lärare fritidshem, förskolelärare och elevassistenter av största vikt. Eleverna på anpassad grundskola har olika utvecklingsnivåer, med olika funktionsnedsättningar, autismspektrumtillstånd, adhd, epilepsi, hörselnedsättning mm. Det kan även förekomma att eleverna har ett utåtagerande och eller självdestruktivt beteende. Eleverna i anpassad grundskola behöver stöd i de allra flesta situationer under dagen. Vi utgår från att eleverna behöver gott om tid för sitt lärande. Vårt viktigaste mål är att ge varje elev goda möjligheter att utveckla sina kunskaper och färdigheter, var och en efter sin individuella förutsättning. Vi utbildar eleverna mot självständighet som ger förutsättningar för ett meningsfullt liv. Den anpassade grundskolan omfattar två parallella inriktningar, ämnen och ämnesområden.
Du kommer att undervisa i en liten grupp elever åk 1-3. Där du medverkar till utveckling av arbetet kring elever i behov av särskilt stöd och med anpassning och tillrättaläggande av miljön. Värdegrundsfrågor, att arbeta med förhållningssätt och att utforma goda lärandemiljöer. Stötta ledningen med att aktivt verka för skolutveckling och kvalitetssäkring. Du kommer att göra pedagogiska kartläggningar av elevens skolsituation i syfte att upptäcka det som motverkar en önskad utveckling. Medverkan till att val av arbetsformer och arbetssätt anpassas efter elevers möjligheter och specifika behov.
Du kommer även att arbeta med att ge handledning i pedagogiska frågor både till arbetslaget. Undervisning och handledning till elever, individuellt eller i grupp samt konsultation och stöd till vårdnadshavare.
Vi erbjuder dig möjlighet att påverka din egen arbetssituation genom delaktighet i planering och utvecklingsarbete, personlig utveckling samt ändamålsenliga och trivsamma lokaler.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad lärare och speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning för undervisning i anpassade grundskolan. Vi ser gärna att du har kunskap om autism och erfarenhet av undervisning i anpassade grundskolan.
Vi fäster stor vikt vid din förmåga att arbeta självständigt och målstyrt med stor uthållighet och flexibilitet. Vi förväntar oss att du har en positiv inställning till samarbete samt att du är en god relationsbyggare med både elever, vårdnadshavare och kollegor.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.
ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev.
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HC194023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Grundskoleförvaltningen
Kontakt Bitr. Rektor
Hülya Kaplan
072-144 73 20 Jobbnummer 8688206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.