Specialistsocionom på utredningsenheten Individ- och familj.

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats
Vi är ett härligt gäng med duktiga medarbetare som tillsammans håller på att bygga upp en ny socialtjänst i Flens kommun. Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till kommunens invånare och har tre avdelningar. Avdelningen för utbildning, stöd och integration, avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och avdelningen för myndighetsutövning. Tjänsten som specialistsocionom hör till utredningsenheten för Individ och familj inom avdelningen för myndighetsutövning. Avdelningen är under uppbyggnad vilket ger dig en möjlighet att vara med och forma och utveckla den verksamhet du verkar i. Utredningsenheten för Individ och familj består av mottagning, utredare för barn, ungdom och vuxna, utredare för ensamkommande samt en familjehemsgrupp.

Publiceringsdatum
2017-01-05

Dina arbetsuppgifter
Som specialistsocionom tillhör du utredningsenheten för individ- och familj och är ett specialiststöd till enhetschef och medarbetare. Du kommer att ansvara för ärendehandledning, ge stöd i att utveckla dokumentationen så att den sker på ett rättsäkert sätt samt föra in aktuell forskning i verksamheten och genom detta bidra till utveckling av utredningsmetodiken. Du kommer, tillsammans med enhetschef, leda och fördela det dagliga arbetet och även vara föredragande i ärenden på socialutskott, förvaltningsrätt och kammarrätt.

Kompetens
Vi söker dig som är utbildad socionom och vi ser gärna att du har någon form av vidareutbildning inom socialt arbete. Du skall ha minst fem års erfarenhet av utredningsarbete enligt SoL, LVU och LVM och gärna erfarenhet av vårt verksamhetssystem ProCapita. Som specialistsocionom skall du ha fördjupad kunskap i områden som täcks inom Socialstyrelsens allmänna råd och den lagstiftning som nämnts ovan.

Vi söker dig som kan arbeta självständig samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor och att du kan handleda och inspirera arbetsgruppen i det dagliga arbetet.

Stor vikt vid personlig lämplighet beaktas.



Anställningens omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Enlig överenskommelse

Sista dag att ansöka är 22/1-17 - intervjuer sker löpande under antagningstiden

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning



Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.



Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Kruse, Enhetschef 0157-430460
Fackliga Företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3248151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: