Sourcing Manager, Marketing Services and Event Coordination
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor
Sourcing Manager, Marketing Services and Event Coordination
Global Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen.
Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Gruppen Commodity Supplies ingår i Scanias globala organisation för inköp av indirekt material och består av 6 personer. Tillsammans förser vi Scania med förnödenheter såsom t ex kemikalier, reservdelar, verktyg och personlig skyddsutrustning. Vidare ansvarar gruppen även för inköp till Scanias huvudkontor.
Vi står nu inför nya, spännande utmaningar och behöver utöka vår grupp med en ny inköparroll för marknadsföringsaktiviteter och evenemang.
Publiceringsdatum2014-10-24Dina arbetsuppgifterI rollen som Sourcing Manager har du ett globalt ansvar för implementering och utveckling av nya leverantörer. Dina huvuduppgifter består av att skapa strategier och aktiviteter för att förbättra kvalitet, leveranssäkerhet och totalkostnad inom ditt segment. Jobbet innebär även leverantörsförhandlingar, implementering av kommersiella avtal och avvikelsehantering.
Arbetet sker i nära samarbete med Scanias interna marknadsförings- och kommunikationsavdelning och du medverkar till att dialogen och samarbetet fungerar på bästa sätt.
ProfilVi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer. Du har mångårig erfarenhet av kommunikation och evenemang. En bakgrund som inköpare är meriterande men inte nödvändigt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.
Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter stora som små, verkligen kan prioritera, hålla deadlines, samarbeta, tar egna initiativ och ansvar. God förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga värderas högt eftersom du har många kontakter på flera olika nivåer både internt och externt. Du ska kunna formulera dig väl i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
För ytterligare information
Kontakta gärna Shafinaz Ibrahim Adolfsson (Purchasing Manager), tfn 08-553 702 80.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142549
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2044085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.