Sommarjobb som försäkringsutredare Uddevalla och Trollhättan
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uddevalla,
Trollhättan,
Stenungsund,
Ale,
Tjörn eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Sommarjobb som försäkringsutredare inom sjukförsäkring i Uddevalla och Trollhättan
På Avdelningen för sjukförsäkringen arbetar drygt 4 000 personer fördelat på cirka 55 platser i landet. Vi möter människor som på grund av sjukdom har nedsatt arbetsförmåga. Syftet med arbetet är att bidra till att betydligt fler återgår till arbetslivet snabbare, att ge trygghet och ekonomiskt stöd samt att arbeta för att förebygga sjukskrivning. Vår målgrupp har olika behov av stöd från Försäkringskassan och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare ansvarar du för att handlägga ansökningar och fatta rättssäkra beslut om sjukpenning på grund av nedsatt arbetsförmåga. Arbetet sker enligt en given process. Ditt arbete innebär att göra vissa kortare utredningar och analyser av underlag samt utbetalningar. Vid behov tar du kontakt med den enskilde, arbetsgivare och sjukvården.
Det är avgörande för uppdraget att du tillämpar lagstiftningen på ett korrekt sätt, så att besluten om sjukpenning blir rättssäkra och att rätt information lämnas. Du ansvarar för att förklara beslut för de personer som inte får den ersättning som de ansökt om. Det ingår i dina arbetsuppgifter att löpande dokumentera vad som händer i alla ärenden.
I uppdraget som försäkringsutredare kan tillkomma andra arbetsuppgifter som ingår i avdelningens ansvarsområde.
Vi söker dig som
• har avslutad eller pågående utbildning om 120 p/180 hp från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• är handlingskraftig
• har god förmåga att arbeta i olika datasystem
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av utredningsarbete och beslutsfattande som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har erfarenhet av arbete inom socialförsäkringen
• har vana av arbete med beräkningar och utbetalningar
• har erfarenhet av att ge service via telefon
• har goda kunskaper om Försäkringskassans självbetjäningstjänster
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, tidsbegränsad heltidstjänst under perioden juni-augusti, med tillträde enligt överenskommelse. Det finns möjlighet till förlängning med timanställning under höstterminen. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Kontaktpersoner
Chef: Martina Laurell, 010-119 77 50 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Milve, 010-111 44 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Frida Berntsson, 010-119 47 65. Saco-S: Anne Löwendahl, 010-118 51 54. Seko:
fseko@forsakringskassan.sePubliceringsdatum2018-04-06Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4065889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.