Sommarjobb/feriearbete ungdom 2018
Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Älvkarleby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Älvkarleby Älvkarleby kommun ligger strax söder om Gävle, med drygt 9 500 invånare. Vi är en kommun som är nära till städer som Gävle, Uppsala och Arlanda, nära till världen tack vare tre tågstationer i kommunen och E4:an och nära till Rullsand, Mellansveriges längsta sandstrand. Men framförallt är det nära till människorna i vår kommun och vi möts lite oftare här än på andra ställen.
Mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete.
I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun - välkommen att bli en av oss!
I Älvkarleby kommun finns massor av olika sorters yrken och ungefär 700 glada jobbarkompisar.
Vill du prova hur det är att jobba med oss?
Under sommaren erbjuder vi feriearbete för dig som är 16-17 år och skriven i Älvkarleby kommun. Du blir minst en erfarenhet rikare och gör stor nytta!
Publiceringsdatum2018-01-26ArbetsuppgifterFeriejobben finns på flera olika arbetsplatser och du har alltid en handledare med dig.
Här kan du få jobba:
Biblioteket
Du hjälper till att sortera böcker och tidningar, ta hand om datorerna, sköta posten och se till att barnavdelningen är snygg och städad.
Vård och omsorg
Här får du umgås med äldre och dementa människor. Du går promenader, läser tidningen och spelar spel. Ibland får du också baka, duka och göra andra enklare hushållsuppgifter.
Verkstad och service
På Verkstad och service fixar vi det mesta. Du kan t ex få hjälpa till med lättare flyttservice och göra enkla snickeriarbeten.
Förskola och fritids
Förskolan passar dig som gillar att vara ute, att leka, och berätta sagor. Du pysslar, ritar och målar tillsammans med barnen och får också hjälpa till att fixa mellanmål och plocka undan.
Kostverksamheten
Gillar du att greja i köket? Här får du laga mat och förbereda frukost, sallader och mellis. Att servera och ta hand om disken ingår också i jobbet.
Du får jobba inom några av kommunens verksamheter i två sammanhängande veckor, under perioden v 26-32. Arbetstiden är 6 timmar per dag, vardagar.
KvalifikationerDu behöver inte ha någon tidigare erfarenhet för att jobba hos oss. Däremot är det viktigt att du tycker om att möta och hjälpa både stora och små människor. Att vara lyhörd, ödmjuk och ha respekt för alla människors lika värde är viktiga egenskaper.
Din presentation spelar stor roll när vi gör urvalet. Därför är det viktigt att du berättar
• om dig själv och varför du vill arbeta med oss
• var du tycker det skulle vara särskilt kul att
jobba
• vilken period som passar bäst för dig.
När vi fördelar platserna placerar vi dig i första hand där du helst vill jobba, men du kan också få en annan arbetsplats om många vill vara på samma ställe. Vi prioriterar också sökande som inte haft sommarjobb inom kommunen tidigare.
Om du får jobb inom skolan, förskolan eller kostverksamheten måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det hjälper vi dig med.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
På
www.kommunkursen.se får du enkel och lättläst information om hur det är att arbeta i en kommun och vad du ska tänka på när du är anställd.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Du som får ett jobb hos oss blir inbjuden till en obligatorisk introduktion i mitten på maj.
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A750361
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIng-Marie Carlswärd
ing-marie.carlsward@alvkarleby.se 026-830 12
Johan Köhler
johan.kohler@alvkarleby.se 026-830 50
FöretagÄlvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
AdressÄlvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Box 4
81421 Skutskär
Kontorsadress81421 Skutskär
Jobbnummer 3927974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.